SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kto rządzi na TikToku? Polsat i Lidl deklasują konkurencję

Najwięcej obserwujących na TikToku mają profile: Łączy nas piłka, Genzie i Netflix, najbardziej angażują Polsat i OficjalneZero, zaś Lidl króluje pod względem odtworzeń – wynika z raportu firmy Sotrender za kwiecień br. 

Pod względem liczby obserwujących przodują trzy profile: @laczynaspilka i @domgenzie, które zgromadziły po 1,6 mln obserwujących, oraz @netflixpl z wynikiem 1,3 mln. Co ciekawe, Netflix od końca 2024 roku urósł z poziomu 1,1 mln, co oznacza, że w krótkim czasie zanotował solidny wzrost liczby fanów.

Tylko te trzy marki przekroczyły próg miliona, co daje im mocną bazę wyjściową. Ale – na co wskazuje Sotrender – jak pokazują dalsze dane – duża liczba fanów to jeszcze nie wszystko. Pod względem innych wskaźników czołówka wygląda już zupełnie inaczej.


Polsat i OficjalneZero angażują najbardziej

Gdy spojrzymy na liczbę aktywności (reakcje, komentarze, udostępnienia), tabela liderów wygląda zupełnie inaczej.

Polsat zanotował aż 3,55 mln interakcji, a tuż za nim uplasowało się OficjalneZero z wynikiem 3,33 mln. Trzecie miejsce? Onet – 1,54 mln. 

Polsat zajął pozycję lidera pod względem zaangażowania także w naszym tiktokowym podsumowaniu 2024. Najnowsze dane tylko potwierdzają, że marka konsekwentnie utrzymuje silną pozycję na platformie i potrafi przyciągać uwagę odbiorców w dłuższej perspektywie.

Co ważne – żaden z trzech największych profili pod względem followersów nie znalazł się w tej czołówce, poza Netflixem, który zajął dopiero 12. miejsce na liście. To ciekawy sygnał: marki, które mają mniejszą bazę fanów, potrafią wycisnąć z niej znacznie więcej.
 


Lidl zdeklasował konkurencję pod względem odtworzeń

Profil @lidpolska pod względem liczby odtworzeń treści zdeklasował wszystkich, osiągając 172 miliony wyświetleń. To prawie 100 milionów więcej niż drugi w kolejności Polsat. Biedronka, z 73 milionami, zamyka podium.

Lidl nie był najbardziej aktywny ani najbardziej angażujący – ale liczby pokazują, że ich content dociera i jest oglądany. Dobrze skrojone wideo, trafione formaty i duża rozpoznawalność marki dają efekt skali. “Wyjątkowa synergia: mniej treści, ale mocno rotujących w algorytmie” – komentuje Sotrender.
 


Polsat i ttv.pl w czołówce najaktywniejszych

Pod względem liczby publikacji, tak jak w całym 2024 roku, dominuje Polsat – umieścił na swoim kanale aż 423 posty. Tuż za nim uplasowało się ttv.pl – 323, a dalej OficjalneZero – 198.

To potwierdza zależność: konta z wysokim zaangażowaniem to jednocześnie te, które publikują najwięcej. Nie wystarczy dobrze trafić raz – trzeba działać konsekwentnie.
 


T-Mobile, Warner Bros. i Biedronka z viralami

Jeśli zamiast kont przeanalizujemy pojedyncze posty, na prowadzenie wychodzi @tmobilepl – ich najczęściej oglądany materiał przekroczył 24 miliony wyświetleń.

Co ciekawe, w TOP6 najchętniej oglądanych filmów dwa razy pojawia się Warner Bros. Polska, a także Biedronka – która tym samym łączy wysoką pozycję zarówno pod względem łącznych zasięgów konta, jak i siły poszczególnych postów. 
 


Wideo TVP Sport angażowało najbardziej

Jeśli ktoś miałby zostać nazwany „czarnym koniem” tej edycji raportu, to TVP Sport – post z tego profilu jako jedyny przekroczył próg 600 tys. pod względem wskaźnika Activity Index. To dowodzi, że ich content działa i to bardzo efektywnie.

W TOP6 znaleźli się też: Fundacja Cancer Fighters, która konsekwentnie buduje zaangażowanie wokół ważnych społecznie tematów; Netflix, który mimo niższej częstotliwości publikacji utrzymuje wysokie wyniki pojedynczych postów i Polsat,  który dominuje w prawie każdej kategorii. 


 

Dołącz do dyskusji: Kto rządzi na TikToku? Polsat i Lidl deklasują konkurencję

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl