Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa z dużymi wzrostami wydatków reklamowych, Kino Świat i Volkswagen Group w dół (Top10)
W dwóch pierwszych miesiącach br. najwyższe wzrosty wydatków reklamowych w mediach tradycyjnych osiągnęły Natur Produkt Zdrovit, Euro-Net Warszawa i Metro Group. Mniejsze nakłady niż przed rokiem zanotowały z kolei Volkswagen Group Polska.

W okresie styczeń-luty br. reklamodawcy wydali w tradycyjnych mediach (bez internetu) 4,39 mld zł. To 2,2 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, bez rabatów).
Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w kwocie 466,4 mln zł, o 3,1 proc. wyższymi w skali roku. Druga lokata przypadła firmie Natur Produkt Zdrovit, która na wsparcie w mediach tradycyjnych wydała w omawianym okresie 107,2 mln zł. Zwiększyła inwestycje w skali roku o 62,6 proc. i miała najwyższą spośród czołowych reklamodawców dynamikę wydatków. Trzecie miejsce na podium należy do sieci dyskontów Lidl Polska, która przeznaczyła na reklamy w mediach 93,3 mln zł, czyli 14,5 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r.
Z pozostałych czołowych reklamodawców mediów tradycyjnych najwyższe wzrosty wydatków miały Euro-Net Warszawa i Metro Group. Pierwsza firma zwiększyła je w skali roku o 46,5 proc. (z 42,1 do 61,7 mln zł), a druga - o 26,2 proc. (z 48,9 do 61,7 mln zł). O 13,5 proc. zwiększyły się nakłady reklamowe koncernu Procter&Gamble Polska - do 56,2 mln zł.
USP Zdrowie w omawianym okresie zainwestowało w reklamy swoich marek 89,2 mln zł (czyli o 8,4 proc. więcej niż rok wcześniej), a spółka Terg - 84,3 mln zł (po wzroście o 5,7 proc.).
Utrzymuje się ujemna dynamika wydatków koncernu samochodowego Volkswagen Group Polska - importer samochodów takich marek jak Volkswagen, Audi czy Skoda na reklamy swoich brandów przeznaczył w omawianym okresie 57,1 mln zł, o 11,1 proc. mniej niż przed rokiem.
8,8 mld zł na reklamy w Polsce w ub.r. 79 proc. trafiło do telewizji i internetu, w IV kwartale 5,5 proc. wzrostu (raport)Z powyższych danych wynika, że znacząco (o ponad 50 proc.) spadły wydatki reklamowe dystrybutora filmowego Kino Świat. Nie można jednak wnioskować tego wprost - ujemna dynamika w powyższym zestawieniu to skutek zmiany metodologii wyceny reklam kinowych przez Kantar Media. Widoczny tu spadek - jak zaznaczył nam Kantar - nie jest faktycznym spadkiem wydatków reklamowych tej firmy. Dane dotyczące największych reklamodawców obejmują również reklamę kinową, w stosunku do której nastąpiła zmiana metodologii wyceny. Informowaliśmy już o tym miesiąc temu.
Top 10 reklamodawców mediów tradycyjnych | |||
(cennikowo, bez autopromocji, rabatów, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-II 2017 | I-II 2018 | zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 452 286 149 zł | 466 379 382 zł | 3,1 |
NATUR PRODUKT ZDROVIT | 65 928 616 zł | 107 211 101 zł | 62,6 |
LIDL | 81 467 223 zł | 93 269 800 zł | 14,5 |
USP ZDROWIE | 82 235 524 zł | 89 152 770 zł | 8,4 |
TERG | 79 812 247 zł | 84 344 424 zł | 5,7 |
KINO ŚWIAT | 184 525 682 zł | 81 969 315 zł | -55,6 |
METRO GROUP | 48 920 772 zł | 61 715 039 zł | 26,2 |
EURO-NET WARSZAWA | 42 102 362 zł | 61 690 580 zł | 46,5 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA | 64 217 055 zł | 57 080 336 zł | -11,1 |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA | 49 493 504 zł | 56 190 241 zł | 13,5 |
Razem | 4 388 593 346 zł | 4 484 361 010 zł | 2,2 |

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa z dużymi wzrostami wydatków reklamowych, Kino Świat i Volkswagen Group w dół (Top10)