Lidl sprzedaje buty wyprodukowane z plastiku z recyklingu
Lidl Polska wprowadza do sprzedaży we wszystkich swoich sklepach w Polsce obuwie Crivit Ocean Bound Plastic wyprodukowane z recyklingowego plastiku. Już teraz można je kupić za 59,90 zł w sklepie internetowym, a od przyszłego poniedziałku 3 sierpnia w sklepach stacjonarnych.

Górna, tekstylna część butów Crivit Ocean Bound Plastic została wykonana w całości z przetworzonych butelek PET. 25 proc. materiału zostało wyprodukowane z plastiku związanego z oceanem – z plastików zalegających na plażach, wyspach oraz rejonach przybrzeżnych w Azji, z których mogły trafić do wody. Natomiast pozostałe 75 proc. składa się z tradycyjnie zbieranych i poddawanych recyklingowi butelek PET.
- W Lidlu wiemy, że każda plastikowa torba, butelka czy słomka ma znaczenie – bo na całym świecie są ich miliardy. Dlatego podjęliśmy zobowiązanie REset Plastic i ograniczamy ilość plastiku w opakowaniach naszych produktów. Wykorzystanie recyklingowego plastiku do produkcji obuwia to nasz kolejny krok w walce o czystszą planetę – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate Communications Lidl Polska.
Jak powstają buty Crivit z butelek PET?
Plastik wykorzystany do produkcji nowej linii obuwia powstał z butelek PET, które są tłoczone, czyszczone, rozdrabniane, a następnie przetwarzane na przędzę recyklingową, która została wykorzystana do produkcji buta. W zależności od rozmiaru buta, na jedną parę wykorzystano od 8 do 16 butelek plastikowych.

Firma zwraca uwagę, że materiał pochodzący z recyklingu jest tak samo wytrzymały oraz oddychający jak ten niepoddany recyklingowi. Zadbano również o to, aby obuwie wyróżniało się modnym designem, było wygodne, a to tego oferowane w niskiej cenie 59,90 zł. Buty będą dostępne w modelu damskim i męskim w różnych opcjach kolorystycznych.
Kolekcja Crivit Ocean Bound Plastic będzie dostępna od poniedziałku, 3 sierpnia, we wszystkich sklepach sieci Lidl do wyczerpania zapasów. W sklepie online na www.lidl-sklep.pl można je kupić od poniedziałku, 27 lipca.
Lidlowa strategia REset Plastic
Grupa Schwarz, do której należą Lidl i Kaufland opracowała całościową strategię REsetPlastic obejmującą pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowację i edukację.
Lidl Polska ma nieco ponad 700 sklepów. W roku rozliczeniowym od marca 2018 do lutego ub.r. spółka osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 14,2 proc. do 18,32 mln zł oraz 901,1 mln zł zysku netto (wobec 708,2 mln zł rok wcześniej).

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Lidl sprzedaje buty wyprodukowane z plastiku z recyklingu