Magda Gessler, Szymon Marciniak i Mikołaj Roznerski w kampanii Fundacji PZU o dezinformacji
Fundacja PZU uruchamia kampanię edukacyjno-społeczną „Czysty przekaz” o walce z dezinformacją i fake newsami. Twarzami akcji są Magda Gessler, Szymon Marciniak oraz Mikołaj Roznerski.
Kampania ma na celu uwrażliwienie społeczeństwa na zagrożenia związane z dezinformacją. Jak pokazują badania z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024”, aż 84 proc. Polaków deklaruje, że spotkało się z fake newsem, a jedynie połowa z nas czuje się bezpiecznie w sieci. Fundacja PZU postanowiła odpowiedzieć na te niepokojące dane projektem, który ma nie tylko przestrzegać, ale przede wszystkim edukować i dawać narzędzia do samodzielnej weryfikacji informacji.
Zobacz: PZU zachęca do zabezpieczenia życia i zdrowia
“Czysty Przekaz” od Fundacji PZU
W spocie telewizyjnym występują znane i cenione postacie – Magda Gessler, Szymon Marciniak oraz Mikołaj Roznerski – które pokazują, jak autentyczność i prawda są istotne w ich codziennej pracy, a jak łatwo mogą zostać zniekształcone w przestrzeni cyfrowej. Spot podkreśla, że kluczem do ochrony przed manipulacją są: filtrowanie informacji, ostrożność w udostępnianiu treści oraz sprawdzanie źródeł.
Kampania jest realizowana pod patronatem Prezydencji Polski w Radzie UE, Narodowego Instytutu Wolności, NASK, a także renomowanych ośrodków badawczych i organizacji społecznych, takich jak Fundacja Szkoła z Klasą, Demagog czy Fundacja Dbam o Mój Zasięg.
Za kreatywną stronę kampanii odpowiada agencja Stor9 wraz ze studiem produkcyjnym 9 Production, które stworzyły koncept podkreślający wagę rzetelnej informacji. Spoty do telewizji i internetu wyreżyserowała Anna Bajorek, a autorem zdjęć do key visuala kampanii jest Filip Zwierzchowski.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Magda Gessler, Szymon Marciniak i Mikołaj Roznerski w kampanii Fundacji PZU o dezinformacji