Marka Żubr z akcją mająca ocieplić wizerunek nietoperzy
Fundusz Żubra (marki piwa Żubr/Kompania Piwowarska) rozpoczyna współpracę z Instytutem Biologii Ssaków Polskiej Akademii Nauk nad wspólnym projektem, skoncentrowanym wokół nietoperzy. W jej ramach startuje z akcją mającą na celu poprawienie ich wizerunku. Przy projekcie marka współpracuje z Hutą 19 im. Joachima Fersengelda oraz z Make Life Harder, 5 sposobów i Pauliną Górską.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Funduszu Żubra wynika, że w gronie, w którym znalazł się wraz z kozicą, wilkiem, żubrem, dzikiem, sarną i królikiem, nietoperz jest zwierzęciem najmniej lubianym. 37 proc. respondentów go nie lubi, a 59 proc. deklaruje strach przed nim.
W ramach współpracy fundusz pokryje koszty sprzętów dla naukowców, które umożliwią monitorowanie aktywności latających ssaków, oraz przekaże środki na wykonanie budek, w których nietoperze będą mogły bezpiecznie się skryć, oraz wież służących do ich rozrodu.
Dodatkowo wspólnie z agencją Huta 19 im. Joachima Fersengelda przygotowano kampanię, która pomoże ocieplić wizerunek nietoperzy i uświadomić Polakom, jak ciekawy i ważny dla zachowania równowagi naszego ekosystemu jest ten gatunek.
W ramach prowadzonych działań wizerunek nietoperzy ocieplają działania reklamowe w internecie, działania PR, współpraca z mediami i popularnymi twórcami internetowymi. Wizerunek nietoperzy ocieplają m.in. Make Life Harder, Suchar Codzienny, Donald.pl, Eko. Paulina Górska, 5 sposobów na oraz Mikrowyprawy.
- Fundusz Żubra podchodzi do ochrony nietoperzy interdyscyplinarnie - wyjaśnia Urszula Czerniawska-Kapeluch z Funduszu Żubra. - Łączymy wiedzę naukowców z Instytutu Biologii Ssaków PAN, doświadczenie polskich stolarzy, holenderski know-how w zakresie rozwiązań dla ochrony zwierząt oraz kompetencje marketingowe. Mamy nadzieję, że ta współpraca i działania komunikacyjne pozytywnie wpłyną na wizerunek nietoperzy, poprawią ich dobrostan i zwiększą ich szansę na przetrwanie w rejonie Białowieży - dodaje.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Marka Żubr z akcją mająca ocieplić wizerunek nietoperzy