Martin Sorrell obiecuje powrót do branży reklamowej. Chce zacząć od nowa
Były prezes koncernu reklamowego WPP, Martin Sorrell, zapowiada swój "kolejny start" w przemyśle reklamy. Z WPP pożegnał się w połowie kwietnia po 33 latach pracy, w cieniu oskarżeń o nieprawidłowości w zarządzaniu firmą.
W czasie trwającej w Nowym Jorku konferencji Techonomy NYC 18, Sorrell opowiedział o swoich planach po odejściu z koncernu WPP. Podczas swojego wystąpienia powiedział, że "zacznie od nowa", a ze stanowiska w koncernie został "wyrwany". - Nie przechodzę na dobrowolną ani przymusową emeryturę - powiedział były prezes WPP.
Martin Sorrell powiedział, że "nowy start" wiązałby się z w jego przypadku z rewizją myślenia o modelu biznesowym agencji reklamowych. Nowy biznes Sorrella miałaby być "bardziej elastyczny, odpowiedzialny, mniej złożony i biurokratyczny" niż tradycyjne, funkcjonujące na rynku agencje reklamowe. Menadżer szczególny nacisk chciałby położyć na technologie, treści i dane.
Czy Sorrell chce założyć i prowadzić taką właśnie agencję? - Zobaczymy co się stanie - mówił w Nowym Jorku.
Martin Sorrell karierę zawodową zaczynał w Saatchi & Saatchi, gdzie pracował w latach 1975-1984, przez większość tego okresu odpowiadał za finanse agencji. W 1985 roku kupił udziały w firmie Wire and Plastic Products (WPP) produkującej koszyki zakupowe i został jej CEO. WPP stało się wehikułem inwestycyjnym, za pomocą którego kupowano inne firmy. W drugiej połowie lat 80. zrealizowano m.in. dwa szeroko komentowane wrogie przejęcia: sieci J. Walter Thompson za 566 mln dolarów i Ogilvy & Mather za 825 mln dolarów.
WPP bez Sorrella
Z koncernem pożegnał się w połowie kwietnia tego roku. - Widzę, że obecnie zamieszanie, którego doświadczamy, po prostu nakłada zbyt wiele niepotrzebnej presji na naszą działalność, naszych ponad 200 tys. ludzi i ich ok. 500 tys. współpracowników, oraz klientów, który obsługujemy w 112 krajach - uzasadniał Sorrell w liście do pracowników WPP.
Cieniem na jego rezygnacji położyły się doniesienia mediów o tym, że WPP wynajęła prawników do przeprowadzenia wewnętrznego śledztwa, którego przedmiotem było to jak prezes zarządza firmą. Sorrell został oskarżony o "indywidualne złe zarządzanie" i "osobiste niewłaściwe zachowania". Koncern miał za sobą również trudny rok - przychody spadły o 0,3 proc., a wartość zarządzanych budżetów reklamowych zmniejszyła się o 5,4 proc. Komentując te wskaźniki, Martin Sorrell wskazywał, że WPP ma za sobą najgorszy od 2009 rok.
WPP zarządzają obecnie Mark Read - szef Wunderman i WPP Digital, Andrew Scott - dyrektor zarządzający i ds. rozwoju korporacyjnego w firmie oraz Roberto Quarta w funkcji prezesa wykonawczego.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Martin Sorrell obiecuje powrót do branży reklamowej. Chce zacząć od nowa