Media Expert i Metro Group z dużo więcej na reklamy, spadki Volkswagena, Procter & Gamble i Lidla (TOP 10)
W styczniu br. media pozainternetowe cennikowo zarobiły z reklam o 7,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Największy wzrost wydatków miała firma Terg, która jest m.in. właścicielem sieci sklepów Media Expert, a także Metro Group i Orange Polska. Mniej aktywne reklamowo były z kolei Volkswagen Group Polska, Procter&Gamble Polska i Lidl Polska.
Cennikowe wpływy reklamowe mediów pozainternetowych (bez rabatów) wyniosły w styczniu br. 1,97 mld zł i były wyższe niż w styczniu 2014 roku o 7,3 proc. - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Zainwestowała we wsparcie swoich marek 215,2 mln zł, o 12,8 proc. więcej niż rok temu.
Drugie miejsce na reklamowym podium zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z wydatkami w wysokości 70,4 mln zł (wzrost o 11,3 proc. w skali roku), a trzecie miejsce w tym zestawieniu zajmuje Orange Polska, który w styczniu wydał na reklamy 36,1 mln zł (15,6 proc. więcej niż rok temu). Operator w nowej kampanii z udziałem Olgi Bołądź i Tomasza Schuchardta wspiera akcję ze zwrotem starych telefonów.
Największy wzrost wydatków reklamowych rok do roku miała firma Terg, która jest właścicielem m.in. sieci sklepów Media Expert. Zwiększyła je o 62,5 proc., z 19,4 do 31,6 mln zł. O blisko 21 proc. więcej wydała w tym roku na reklamę w tradycyjnych mediach firma Metro Group - było to 31,4 mln zł.
Na reklamach USP Zdrowie (właściciel m.in. Apapu) media zarobiły w styczniu br. 28,5 mln zł, czyli 4,6 proc. więcej niż rok temu. Z kolei Olimp Laboratories zwiększył nakłady na promocję swoich brandów w tradycyjnych mediach o 6,2 proc., do 25,1 mln zł.
Trzy firmy z grona dziesięciu największych reklamodawców wydały w tym roku mniej niż przed rokiem. Volkswagen Group Polska zredukował swoje wydatki o 32 proc., do 25,5 mln zł, Procter & Gamble Polska - o 20,4 proc., do 25,2 mln zł, natomiast Lidl Polska - o 13,5 proc., do 29 mln zł.
Koncern Volkswagena od początku lutego prowadzi globalną kampanię pod hasłem „Then. Now. Always”, którą chce odbudować zaufanie wśród klientów po aferze spalinowej.
Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | styczeń 2015 | styczeń 2016 | zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 190 823 051 zł | 215 168 968 zł | 12,8 |
KINO ŚWIAT | 63 276 886 zł | 70 422 097 zł | 11,3 |
ORANGE POLSKA | 31 183 586 zł | 36 059 017 zł | 15,6 |
TERG | 19 443 826 zł | 31 586 804 zł | 62,5 |
METRO GROUP | 25 948 597 zł | 31 381 677 zł | 20,9 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE | 33 516 585 zł | 29 005 652 zł | -13,5 |
USP ZDROWIE | 27 256 767 zł | 28 513 871 zł | 4,6 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA | 37 448 204 zł | 25 467 964 zł | -32 |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA | 31 669 189 zł | 25 213 327 zł | -20,4 |
OLIMP LABORATORIES | 23 666 425 zł | 25 141 514 zł | 6,2 |
razem | 1 834 863 179 zł | 1 969 489 110 zł | 7,3 |

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Media Expert i Metro Group z dużo więcej na reklamy, spadki Volkswagena, Procter & Gamble i Lidla (TOP 10)