MKOL odświeżył logo, ma też nową identyfikację wizualną
Międzynarodowy Komitet Olimpijski zmienił logo i wprowadził nową identyfikację wizualną.
Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl) wprowadził nową identyfikację wizualną i zmodyfikował logo. Celem tych zmian jest zwiększenie rozpoznawalności Komitetu, poprawienie spójności oraz ułatwienie komunikacji marki w różnych kanałach.
Komitet informuje, że nowy system wizualny stworzono, by wzmocnić podstawowe wartości marki olimpijskiej, jednocześnie zwiększając spójność, rozpoznawalność i wpływ na wszystkie platformy, komunikację i publikacje MKOl.
- Przez 125 lat Igrzyska Olimpijskie przekazywały przesłanie o inkluzywności, uniwersalności i nadziei. Nadszedł czas, aby połączyć te ponadczasowe wartości w kompleksowej olimpijskiej tożsamości marki – mówi Marie Sallois, brand management director w MKOl.
Symbolem Igrzysk są pierścienie olimpijskie, zaprojektowane przez Pierre’a de Coubertina w 1913 roku.
Logo zmodyfikowano minimalnie, m.in. poprzez dodane obok charakterystycznych dla MKOl obręczy nowej, bezszeryfowej typografii.

W wydanym komunikacie MKOl zaznacza, że nowa identyfikacja jest już wykorzystywana w szerokim zakresie wewnętrznych i zewnętrznych kanałów i projektów MKOl, przy czym platformy cyfrowe, takie jak olympics.com i aplikacja olimpijska, przechodzą obecnie kompletny rebranding, aby dostosować się do zmian i w nowy sposób łączyć się z odbiorcami.
Proces wprowadzenia zmienionej identyfikacji zostanie zakończone przed Igrzyskami Olimpijskimi w Paryżu w 2024 roku. W najbliższych miesiącach zadebiutuje nowy zestaw olimpijskich piktogramów sportowych - ma to być neutralny językowo i neutralny płciowo system ikon dla tożsamości olimpijskiej.
Projekt nowej identyfikacji wizualnej Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego powstał we współpracy kanadyjskiej agencji Hulse & Durell z z zespołem międzynarodowych artystów, typografów i projektantów.
Wdrożenie nowego systemu ma być zakończone do Igrzysk Olimpijskich w Paryżu, które odbędą się w 2024 roku.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: MKOL odświeżył logo, ma też nową identyfikację wizualną