Narodowy Bank Polski przechodzi rebranding, nowe hasło "Dbamy o wartość polskiego pieniądza”
Narodowy Bank Polski zaktualizował logotyp oraz identyfikację wizualną. Zaprezentowano także nowe hasło: "Dbamy o wartość polskiego pieniądza”. Do użytku wprowadzono także nowy emblemat banku centralnego. NBP zrealizowało projektu we własnym zakresie.

Ewolucja nowej identyfikacji wizualnej banku polega na zmianie kwadratu z napisem NBP na okrągłe drzwi skarbca Narodowego Banku Polskiego z takim samym napisem - użyty w logotypie krój pisma nie uległ zmianie.
Zastąpiono też zieleń kolorami: granatowym i złotym. Zaktualizowane hasło NBP brzmi: „dbamy o wartość polskiego pieniądza”.

Na górze: nowy logotyp NBP, na dole poprzednia wersja
NBP z nową identyfikacją wizualną
Elementy identyfikacji graficznej NBP zostały także wzbogacone o emblemat z wizerunkiem orła oraz budynkiem ze skarbcem i sztabami złota.
- W zaktualizowanym logotypie, koło symbolizuje drzwi skarbca Narodowego Banku Polskiego - stabilność i bezpieczeństwo finansowe Polski, wyrażane m.in. zasobami złota. Dodatkowo okrąg symbolizuje złotego - monetę i narodową walutę - opisuje nam Piotr Turek, dyrektor departamentu komunikacji Narodowego Banku Polskiego.
Logotyp występuje w kilku wariantach - z sygnetem i nazwą instytucji w jednym wersie bądź dwóch.
.jpg)


Nowy emblemat NBP wygląda następująco.

Po ośmiu latach NBP zmienia wizerunek
- Zdecydowaliśmy się na aktualizację i unowocześnienie kolorystyki, logotypu, hasła, dodanie emblematu, tak by to, co tworzymy jako pracownicy banku, dokładniej obrazowało to, z czym się identyfikujemy i z czego jesteśmy dumni - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Turek. - Po 8 latach od wprowadzenia poprzedniej wersji, znak Narodowego Banku Polskiego, jak każdy starszy logotyp, wymaga aktualizacji, podobnie zresztą jak cała identyfikacja wizualna. Nowa wersja, jak i nowa kolorystyka, są bardziej reprezentacyjne – lepiej odzwierciedlają dzisiejszy polski bank centralny, dokonania ostatnich lat, ale i to co przed nami. Mam tu na myśli idee zawarte w naszym haśle „dbamy o wartość polskiego pieniądza", ale od strony działań komunikacyjnych, także takie słowa klucze jak: zasoby złota, własna waluta, poczucie bezpieczeństwa, stabilność, dopasowanie do wyzwań ery cyfrowej - dodaje.
Nowy logotyp NBP został stworzony własnymi siłami NBP. Przygotowanie projektów trwało kilka miesięcy. Nowe elementy identyfikacji wizualnej NBP od 9 lipca 2021 są też widoczne w obszarze cyfrowym (np. strona nbp.pl, media społecznościowe), multimedialnym.
Po pełnej realizacji tych etapów, nastąpią kolejne, a więc m.in. zmiany widoczne na budynkach instytucji. Cały proces potrwa jeszcze kilka miesięcy.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Narodowy Bank Polski przechodzi rebranding, nowe hasło "Dbamy o wartość polskiego pieniądza”