Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa z największym wzrostem wydatków na reklamę, w dół Volkswagen Group Polska
W pierwszych czterech miesiącach br. największy polski reklamodawca Aflofarm Farmacja Polska wydał na reklamy prawie tyle samo, co przed rokiem. Największy procentowy wzrost wydatków w tym okresie odnotowały firmy Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa, zaś Volkswagen Group Polska jako jedyny reklamodawca z czołówki zmniejszył budżet na media.

Media tradycyjne (bez internetu) zarobiły w okresie od stycznia do kwietnia br. na reklamach 9,96 mld zł. To 7,1 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, netto, bez rabatów).
Największym reklamodawcą niezmiennie pozostaje Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w wysokości 716,9 mln zł. Analiza wydatków tego marketera od początku br. wskazuje, że zamroził on nieco budżet na tradycyjne media - dynamika wydatków w omawianym okresie w porównaniu z tym samym okresem ub.r. wynosi zaledwie 0,1 proc. To z kolei powoduje, że dystans kolejnych w zestawieniu reklamodawców do lidera zmniejsza się.
Drugie miejsce na reklamowym podium zajmuje sieć dyskontów Lidl Polska, która w skali roku zwiększyła nakłady na reklamę o 10,8 proc. - z 208,9 do 231,5 mln zł.
Trzecia lokata należy do Natur Produkt Zdrovit. Ta firma wydała w mediach na wsparcie swoich marek 210,1 mln zł i miała najwyższą w skali roku dynamikę wydatków – zwiększyła je o 58,5 proc.
Top 10 reklamodawców mediów tradycyjnych | |||
(cennikowo, bez autopromocji, rabatów, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-IV 2017 | I-IV 2018 | zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 716 219 546 zł | 716 889 322 zł | 0,1 |
LIDL | 208 859 822 zł | 231 484 329 zł | 10,8 |
NATUR PRODUKT ZDROVIT | 132 543 778 zł | 210 054 133 zł | 58,5 |
USP ZDROWIE | 160 146 025 zł | 174 080 022 zł | 8,7 |
TERG | 132 585 576 zł | 165 362 253 zł | 24,7 |
FERRERO POLSKA | 130 222 744 zł | 146 126 685 zł | 12,2 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA | 157 426 924 zł | 135 266 173 zł | -14,1 |
METRO GROUP | 104 115 494 zł | 132 051 338 zł | 26,8 |
EURO-NET WARSZAWA | 89 637 971 zł | 130 304 577 zł | 45,4 |
ORANGE POLSKA | 119 037 166 zł | 125 000 531 zł | 5 |
Razem | 9 299 148 508 zł | 9 957 410 447 zł | 7,1 |
Spośród pozostałych reklamodawców z czołówki 10 największych, znaczący wzrost wydatków na reklamę odnotowała też firma Euro-Net Warszawa. W porównaniu z rokiem ub. zwiększyła je o 45,4 proc., do 130,3 mln zł.
O 24,7 proc. wzrosły wydatki na reklamę firmy Terg (do 165,4 mln zł), a wydatki Metro Group były większe o 26,8 proc. (wyniosły 132,1 mln zł).
USP Zdrowie zwiększyło budżet o 8,7 proc (do 174,1 mln zł), Ferrero Polska – o 12,2 proc. (do 146,1 mln zł), a Orange Polska – o 5 proc. (do 125 mln zł).
Jedynym reklamodawcą z rankingu 10 największych, który w skali roku zmniejszył budżet na reklamy w mediach jest Volkswagen Group Polska. Obniżył go o 14,1 proc., z 157,4 do 135,3 mln zł.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa z największym wzrostem wydatków na reklamę, w dół Volkswagen Group Polska
PS. Sondaże w Rosji są akurat adekwatne do nastawienia ludzi tylko w PL się kity wciska jak w Rosji to ciężko i źle.