Netflix testuje nowe cenniki abonamentu w Polsce. Najdroższy za 65 złotych
Polski oddział serwisu Netflix zaprezentował losowo niektórym użytkownikom nowe plany opłat za dostęp do treści. W jednym z wariantów droższe pakiety kosztują 49 i 65 złotych. Netflix wyjaśnia że jedynie testuje reakcje użytkowników na potencjalne zmiany w swoim cenniku.
Nowe ceny za pakiety dostępu do usług Netflixa zauważyli niektórzy użytkownicy platformy, w szczególności ci którzy chcieliby dopiero rozpocząć korzystanie z usług serwisu.
Pakiet Premium za 65 zł
W nowym zestawieniu abonamentów zmianie uległa wysokość opłat w dostępnych pakietach. Warianty cen są różne, w tym najwyższym pakiet Standard kosztuje 49 zł (zamiast 43 zł), zaś pakiet Premium ma podrożeć z 52 do 65 zł.

W mediach społecznościowych internauci podkreślają że opłaty w nowej ofercie są różne nawet w zależności od urządzenia na którym cennik jest otwierany, pojawiła się m.in. konfiguracja 37, 50 i 63 zł. Propozycje nowych cen widzą jedynie nowi użytkownicy platformy, ci którzy mają już wykupiony abonament i chcieliby go zmienić napotykają stare kwoty opłat za pakiety.

Netflix: To tylko testy
W komunikacie Netflix wyjaśnia, że nowe cenniki zostały wprowadzone jedynie w ramach testów. Według serwisu prowadzi on stałe próby mające wykazać w jaki sposób użytkownicy reagują na poszczególne plany taryfowe. Według zapowiedzi testy nie oznaczają wprowadzenia konkretnych nowych cen, a ich testowe wartości nie są widoczne dla wszystkich użytkowników.
- Testując różne poziomy cenowe, chcemy lepiej zrozumieć, jak użytkownicy postrzegają i cenią platformę Netflix. Testy te niekoniecznie oznaczają wprowadzenie konkretnych, nowych cen, a ich testowe wartości nie będą widoczne dla wszystkich - poinformowało Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Netfliksa w naszym kraju.
Polski Netflix w przeszłości eksperymentował już z różnymi wariantami cenników. W połowie ub.r. zaproponował w ramach testów wprowadzenie nowego planu Ultra w wysokości 63 zł i ograniczenia w tańszych pakietach. Do dzisiaj ta koncepcja nie została wprowadzona w życie.
W styczniu Netflix podniósł cen planów taryfowych w USA - zdrożały one od 13 proc. do 18 proc.
W 2018 r. Netflix w USA zanotował 7,65 mld dolarów wpływów, wobec 6,15 mld dolarów w 2017 roku. Na koniec ub.r. Netflix miał 139,26 mln płacących użytkowników, po wzroście o 8,84 mln w ciągu kwartału. Platforma nie ujawnia, ilu użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys.
Netflix i HBO GO z dużymi wzrostami, w dół Ipla
Wśród serwisów VoD zdecydowanie największy zasięg ma CDA.pl, które wyprzedza VoD.pl i Netflixa. Ten ostatni, podobnie jak HBOGO.pl, w skali roku osiągnął bardzo duży wzrost odwiedzalności, natomiast mocno straciły Ipla oraz wycofujący się z polskiego rynku Showmax - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Netflix testuje nowe cenniki abonamentu w Polsce. Najdroższy za 65 złotych