Orlen zmienił szyld na ponad 90 stacjach Lotos. Szykuje nową aplikację mobilną
PKN Orlen zakończył rebranding stacji przejętych w ramach fuzji z Lotosem - powiedziała wiceprezes PKN Orlen Patrycja Klarecka. Klienci, którzy korzystali z programu Navigator korzystają teraz z programu Vitay - dodała. Orlen pracuje też nad nową aplikacją mobilną.
- Wszystkie stacje, które trafiły do nas z Lotosu zostały już przebrandowione i wyłączone do sieci Orlen. To ponad 90 stacji. Wszystkie działają pod marką Orlen. Z jednej strony to wymagało dodatkowych nakładów na zmianę wizualizacji, a z drugiej musieliśmy podpiąć nasze systemy, zatrudnić na nowo załogę i zaopatrzyć te stacje w nasze produkty. Proces został zamknięty - powiedziała we wtorek w rozmowie z PAP wiceprezes ds. sprzedaży detalicznej PKN Orlen Patrycja Klarecka.
Dodała też, że też system lojalnościowy Navigator Lotosu, został sprzedany i trafił do koncernu MOL, który w ramach środków zaradczych narzuconych PKN Orlen przez Komisje Europejską przejął 411 stacji paliw Grupy Lotos.
"Mamy swój program lojalnościowy Vitay, który ma blisko 6 mln klientów" - stwierdziła Klarecka.
W nowej strategii PKN Orlen do roku 2030, zapowiedziano, że chce on mieć ponad 10 tys. punktów ładowania pojazdów elektrycznych w Europie Środkowej: w Polsce, w Czechach i Niemczech. Pierwotnie koncern zakładał, że będzie miał tysiąc takich punktów. Ale decyzja Komisji Europejskiej o zakazie rejestracji samochodów spalinowych od 2035 r. spowodowała zmianę planów Orlenu.
- Jeśli chodzi o inwestycje w punkty ładowania pojazdów eklektycznych to szczegółową strategię w tym zakresie właśnie opracowujemy. Do tej pory koncentrowaliśmy się przede wszystkim na stawianiu ładowarek na naszych stacjach, na drogach dojazdowych natomiast w tej chwili chcielibyśmy zdecydowanie to zdywersyfikować - powiedziała Klarecka.
Wyjaśniając, że Orlen chciałby stawiać huby elektryczne tam gdzie będzie widział "potencjał na to, że tych samochodów będzie więcej" - dodała Klarecka.
Orlen planuje aplikację z rachunkami za paliwo, prąd i gaz
Dyrektor wykonawczy ds. inwestycji kapitałowych Robert Śleszyński, poinformował natomiast, że jeśli chodzi o działalność detaliczną Orlenu i Lotosu to "cel jest jasny": jeden podmiot oferujący całość usług detalicznych dla klienta końcowego z wykorzystaniem kanałów cyfrowych. Orlen myśli o stworzeniu w tym celu specjalnej aplikacji.
- Aplikacja zawierałaby połączenie programu Vitay, tam jest już e-comerce, można kupić rzeczy przez aplikację wcześniej, do tego dokładamy rachunki w jednym miejscu za gaz, za energię elektryczną, cross-selling pomiędzy tymi obszarami. Ten organizm zawierałby sprzedaż paliwową, poza paliwową, gaz i prąd - powiedział Śleszyński.
PKN Orlen przewiduje w aktualizacji strategii nakłady inwestycyjne w wysokości 320 mld zł do 2030 r., w tym 120 mld zł tzw. inwestycji zielonych.
Według danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) PKN Orlen w 2022 r. miał 1920 stacji paliw, co stanowiło 24,3 proc. rynku w Polsce. Jak podaje POPiHN w tym okresie w kraju ogółem działało już 2565 ładowarek pojazdów elektrycznych różnych operatorów, ale większość poza stacjami paliw.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Orlen zmienił szyld na ponad 90 stacjach Lotos. Szykuje nową aplikację mobilną