Osoby w wieku powyżej 60 lat stanowią zaledwie 4 proc. bohaterów globalnych reklam
Według badania przeprowadzonego przez kreatywną platformę danych CreativeX, tylko 4 proc. osób pojawiających się w globalnych reklamach ma ponad 60 lat. Według firmy marki ignorują "lukratywną" publiczność.

W analizie przeprowadzonej przez CreativeX oceniono ponad 126 000 globalnych reklam opublikowanych w 2022 roku, w których wzięło udział ponad 25 000 osób. Były to reklamy marek FMCG, żywności, napojów, produktów zdrowotnych i alkoholu. Reklamy te warte były 124 mln dolarów.
Analiza wykazała, że osoby w wieku powyżej 60 roku życia stanowią zaledwie 4 proc. bohaterów reklam. Co istotne - ta grupa wiekowa stanowi prawie jedną czwartą (23 proc.) populacji Wielkiej Brytanii. Badanie wykazało również, że tylko 3 proc. budżetów na reklamy w mediach cyfrowych przeznaczanych jest na reklamy przedstawiające osoby starsze.
Osoby starsze w reklamach jako nieaktywne zawodowo
Badanie pokazało też, że reklamy przedstawiające osoby starsze są w pewnym sensie ograniczone. W większości z nich prawie dwie trzecie (65 proc.) osób starszych było pokazywanych w otoczeniu rodzinnym i domowy. Mniej niż 1 proc. z nich przedstawiano jako osoby aktywne zawodowe lub pełniące funkcje przywódcze. To, według CreativeX, nie jest dokładnym odzwierciedleniem globalnej siły nabywczej tej grupy wiekowej.
CreativeX wskazuje - powołując się na raport Barclays z 2019 r . - że marki pomijają starszych konsumentów, przez co tracą lukratywną publiczność.
Anastasia Leng, założycielka i dyrektor generalna CreativeX, powiedziała: - Dzisiejsze reklamy nadal malują obraz naszego społeczeństwa, który nie jest reprezentatywny ani nie obejmuje tego, co widzimy w prawdziwym świecie.
Niska reprezentacja kobiet
Z badania wynika również, że reprezentacja kobiet w wieku powyżej 60 lat jest bardzo niska w reklamach i stanowi mniej niż 2 proc. kobiet we wszystkich reklamach. Ponadto, podczas gdy 10 proc. kobiet w wieku od 26 do 50 lat było przedstawianych w reklamach na stanowiskach zawodowych lub kierowniczych, liczba ta spadła do poniżej 1 proc. w przypadku kobiet w wieku powyżej 60 lat.
- Chociaż te odkrycia mogą nie być dla wielu szokiem, nasza zdolność do mierzenia na tym poziomie szczegółowości i śledzenia naszych decyzji dotyczących obsady i opowiadania historii w czasie zbliżonym do rzeczywistego jest wyczynem technicznym: w końcu mamy narzędzia do analizy coś wcześniej nieprzejrzystego na niespotykaną dotąd skalę. To pierwszy krok w kierunku większej integracji kreatywnej i tworzenia reklam, które reprezentują nas na wiele wielowymiarowych sposobów - dodała Anastasia Leng.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Osoby w wieku powyżej 60 lat stanowią zaledwie 4 proc. bohaterów globalnych reklam