PKO BP wchodzi w e-commerce motoryzacyjny: na Automarket.pl oferuje sprzedaż, leasing i wynajem nowych aut
Grupa kapitałowa PKO Banku Polskiego uruchomiła internetową platformę sprzedaży samochodów Automarket.pl. Dostępne są w niej oferty od PKO Leasing i wybranych dilerów, różne formy finansowania zakupu, a także opcja bezpłatnego zwrotu pojazdu.

Na Automarket.pl dostępne są auta pochodzące zarówno z zasobów grupy kapitałowej PKO BP, jak również od dealerów samochodowych od lat współpracujących z jej spółkami. Bank zapewnia, że oferowane są auta sprawdzone technicznie i objętych gwarancją, na platformie działa też opcja bezpłatnego zwrotu kupionego pojazdu.
Klient może wybrać wynajem długoterminowy i korzystać z samochodu, obsługę zlecając profesjonalistom. Dostępny jest również leasing dla firm z opcją wyboru pakietu serwisowego, a także Autopożyczka od PKO Banku Polskiego. Kupujący może też oczywiście zapłacić gotówką.
- PKO Bank Polski konsekwentnie realizuje ogłoszoną pół roku temu strategię i zmienia się w platformę bankową. Chcemy, aby nasi klienci, mogli załatwiać swoje codzienne sprawy bezpiecznie i bez wychodzenia z domu. Uruchomiona dziś platforma Automarket to kolejny krok w tym kierunku. Dzięki dostępowi do zaawansowanych technologii IT i dużej skali działania, mogliśmy stworzyć pierwsze w Polsce narzędzie, które przenosi do świata cyfrowego cały proces zakupu nowych i używanych aut: od wyboru właściwej oferty, przez realizację płatności lub wybranie sposobu finansowania, po dostawę samochodu pod wskazany adres - komentuje Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego
Platforma Automarket została przygotowana w niespełna pół roku w ramach współpracy PKO Banku Polskiego, PKO Leasing oraz Masterlease.
- Głównym celem Automarketu jest zapewnianie klientom wysokiej jakości obsługi. Chcemy to osiągnąć przez dostęp do szerokiej oferty samochodów, czytelną informację o każdym pojeździe i ich intuicyjne wyszukiwanie. Niezależnie od tego, czy auto będzie pochodziło z zasobów własnych spółek z grupy kapitałowej, czy od któregoś z naszych partnerów, klienci łatwo skalkulują ofertę finansową, a nawet zamówią samochód pod wskazany adres bez wychodzenia z domu. Dodatkowym, ważnym dla nas aspektem biznesowym, jest podaż samochodów pochodzących z zewnętrznych źródeł. Zależy nam, aby docelowo poprzez Automarket systematycznie zwiększać sprzedaż aut od dealerów, z którymi współpracujemy - mówi Paweł Pach, prezes zarządu PKO Leasing

PKO BP zwraca uwagę, że handlowi autami w internecie sprzyjają ograniczenia związane z epidemię koronawirusa. - Ograniczona dostępność nowych samochodów powoduje, że klienci zwracają większą uwagę na auta używane przede wszystkim młode i z niskim przebiegiem, ale również na dostępne od ręki nowe samochody. Akcja #zostanwdomu spowodowała wzrost zakupów aut przez internet, a najbliższe miesiące mogą przynieść zwiększenie udziału sprzedaży tą drogą - prognozuje bank w komunikacie prasowym.
- Dlatego właśnie Automarket to oferta stworzona w oparciu o samochody spełniające rygorystyczne kryteria stanu technicznego i prawnego. Pochodzą z polskiej dystrybucji, od zaufanych dealerów, z udokumentowaną historią i przebiegiem. Każdy samochód posiada co najmniej roczną gwarancję, a auto używane można zwrócić w ciągu pięciu dni i po przejechaniu nie więcej niż 300 km. Forma platformy ułatwia poszukiwania i daje możliwość szybkiego zapoznania się z ofertami - wylicza Tomasz Otto, dyrektor departamentu strategii i rozwoju PKO Leasing odpowiadający za nową Automarket.pl
PKO BP nie podaje, jakie ma oczekiwania co do popularności Automarket.pl.
PKO Bank Polski to największy bank w Polsce. W pierwszym kwartale br. w ujęciu skonsolidowanym zanotował 2,7 mld zł wyniku odsetkowego, 886 mln zł wyniku z prowizji o opłat i 503 mln zł zysku netto, wobec 2,45 mld zł wyniku odsetkowego, 746 mln zł wyniku z prowizji o opłat i 862 mln zł zysku netto rok wcześniej.

 Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter






 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”  Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
 Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?  Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
 Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?  Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
 Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: PKO BP wchodzi w e-commerce motoryzacyjny: na Automarket.pl oferuje sprzedaż, leasing i wynajem nowych aut