Po przejęciu przez BuzzFeed serwis HuffPost tnie zatrudnienie. 47 pracowników do zwolnienia
Serwis Huffington Post (HuffPost) poinformował, że w ramach cięcia kosztów przeprowadzi redukcję pracowników. Zatrudnienie straci 47 osób, w tym także dwie wydawczynie serwisu. Zwolnienia następują 3 tygodnie po finalizacji przejęcia HuffPost przez serwis BuzzFeed.
Huffington Post (HuffPost) to serwis uruchomiony w 2005 r. prze dziennikarkę Ariannę Huffington i biznesmena Kennetha Lerera. W ciągu kilku lat platforma dorobiła się kilkunastu lokalnych wersji, m.in. w Kanadzie, Wielkiej Brytanii i Francji, stała się także jednym z opiniotwórczych mediów - na łamach HuffPost publikowali m.in. Barack Obama oraz Hillary Clinton.
W 2011 r. HuffPost został przejęty przez należący do Verizona koncern AOL, a w 2016 r. Arianna Huffington odeszła z serwisu w odpowiedzi na próby ograniczania jej roli i kompetencji w firmie.
Czytaj także: Bloomberg zwalnia 90 pracowników. Wśród nich weterani dziennikarstwa
Nowy właściciel i zwolnienia
Jesienią 2020 r. pojawiły się informacje o tym, że HuffPost zostanie sprzedany przez Verizon, zaś nowym właścicielem serwisu stanie się platforma BuzzFeed. Kwota transakcji nie została ujawniona, wiadomo jedynie że w większości została zrealizowana w akcjach w lutym 2021 r.
Teraz zapowiedziano, że w HuffPost nastąpią zwolnienia. Wypowiedzenia ma otrzymać 47 pracowników, głównie w USA, co stanowi ok. 30 proc. wszystkich pracowników HuffPost.
O redukcji zatrudnienia poinformował w wewnętrznym mailu Jonah Peretti, szef BuzzFeed. Wśród zwolnionych mają się znaleźć zarówno szeregowi dziennikarze, jak i członkowie kierownictwa serwisu, m.in. jego dwie wydawczynie - Hillary Frey i Louise Roug.
Czytaj także: TVN zwalnia, bo Discovery ucierpiało w epidemii. Oszczędności w TVN24 ze stratą dla dziennikarstwa
Peretti wyjaśnił, że za redukcją zatrudnienia stoi plan restrukturyzacji oraz konieczność dokonania oszczędności. W 2020 r. HuffPost zanotował stratę na poziomie 20 mln dol., zgodnie z zapowiedzią po zwolnieniach serwis ma szansę znowu przynosić zyski.
W ramach oszczędności zapowiedziano także, że jeszcze w marcu br. zostanie zamknięta kanadyjska wersja HuffPost, zaś funkcjonowanie wersji dostępnej w Australii będzie znacząco ograniczone.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Po przejęciu przez BuzzFeed serwis HuffPost tnie zatrudnienie. 47 pracowników do zwolnienia