Polscy studenci wygrali Google Online Marketing Challenge
W tegorocznej edycji konkursu Google Online Marketing Challenge nagrodę AdWords Business Global Winner wywalczył studencki zespół startujący pod egidą Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Studenci, którzy w ramach konkursu Google Online Marketing Challenge przeprowadzili najlepszą kampanię marketingu online to Mateusz Rydlewski (Politechnika Warszawska, kapitan), Przemek Dmochowski (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Agnieszka Żdanuk (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Marek Janisiewicz (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie) i Paweł Zawadzki (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie). Startowali oni pod egidą SGH i opieką naukową dr Tymoteusza Doligalskiego z Zakładu Wartości Klienta SGH.
Pracując nad kampanią internetową dla klubu piłkarskiego Legia Warszawa, która przyniosła zwrot z inwestycji w wysokości 3083 proc., Polacy pokonali 2520 zespołów z całego świata.
W ramach przygotowań do tworzenia kampanii w internecie, studenci sporządzili najpierw raport, który pokazał brak działań promocyjnych klubu piłkarskiego z wykorzystaniem narzędzi Google AdWords do sprzedaży biletów, klubowej odzieży i gadżetów. Zaplanowana przez nich kampania miała na celu doprowadzenie do zwiększenia regularności zakupów biletów na mecze oraz odzieży i akcesoriów dla fanów. Akcja trwała od 11 do 30 kwietnia 2014 r., a jej koszt wyniósł 250 dolarów (790 zł). Oprócz narzędzi AdWords, laureaci pierwszej nagrody zdecydowali się również na kupony zniżkowe oraz sprzedaż biletów w pakietach. Dzięki kampanii udało się wygenerować przychody w wysokości ponad 30 000 zł.
W nagrodę studenci i ich opiekun wybiorą się na tygodniową wycieczkę do Kalifornii, w czasie której odwiedzą siedzibę Google w Dolinie Krzemowej i poznają zespół Google Online Marketing Challenge pracujący w Googlepleksie.
To kolejna wygrana zespołu z SGH. Polscy studenci byli pierwszą w historii konkursu europejską drużyną, która w 2012 r. zdobyła miano AdWords Business Global Winner, a we wcześniejszych edycjach (2011, 2010, 2009) zostawali europejskimi zwycięzcami.
W międzynarodowym jury The Global Academic Panel tegorocznego Google Online Marketing Challenge zasiadł Wojciech Czart, wykładowca Wydziału Fizyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W czasie zeszłorocznej edycji był on opiekunem naukowym zespołu studentów poznańskiej uczelni, który znalazł się w gronie finalistów (Top 5 Europy) kategorii AdWords Award i uzyskał tytuł Regional AdWords Finalist.
Google Online Marketing Challenge to globalny konkurs dla zespołów liczących od 3 do 6 studentów, pracujących pod kierunkiem opiekuna-wykładowcy z uczelni, którą reprezentują. Zespoły mają za zadanie nawiązanie współpracy z lokalną firmą lub organizacją pozarządową, która nie korzystała w ciągu ostatnich 6 miesięcy z reklamy AdWords, a następnie opracowanie strategii marketingowej uwzględniającej przeprowadzenie skutecznej trzytygodniowej kampanii reklamowej w wyszukiwarce.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Polscy studenci wygrali Google Online Marketing Challenge