Polscy szefowie firm mało aktywni w social mediach, tyko 5 proc. ma konto na Twitterze
Tylko 5 proc. prezesów największych polskich firm prowadzi komunikację na Twitterze, a 30 proc. za pośrednictwem serwisu LinkedIn. Pod kątem obecności w tych kanałach, na tle największych światowych rynków wypadamy bardzo słabo - wynika z badania Ecco International PR Network.
Badanie zostało zrealizowane w 400 firmach obecnych na 20 rynkach, obejmowało pytania o komunikację w dwóch portalach społecznościowych - Twitterze i LinkedInie. Polska zajęła w nim 15. miejsce, co stanowi trzeci od końca wynik.
Najlepiej w zestawieniu wypadają Francuzi - 35 proc. tamtejszych prezesów firm posiada aktywne konto na Twitterze, a 70 proc. jest obecnych na platformie LinkedIn. Druga jest Norwegia, gdzie na Twitterze komunikuje się 30 proc. CEO, a 65 proc. na LinkedInie. Trzecie miejsce przypadło Australii - z Twittera i LinkedIna korzysta tam odpowiednio 25 proc. i 65 proc. szefów firm.
Z badania wyłania się jednocześnie zaskakujący wynik dla USA, gdzie tylko 1/4 prezesów spośród 20 firm z największą kapitalizacją jest obecnych na Twitterze, a 35 proc. na LinkedIn. Jednocześnie osoby prowadzące aktywną komunikację z otoczeniem w tych kanałach mają najwięcej followersów. CEO firmy Apple, Tima Cooka, śledzi ponad 5,5 mln followersów. Dla porównania, we Francji, liderującej zestawieniu, Stéphane’a Richarda z Orange śledzi 37 tys. użytkowników Twittera.

Badanie Ecco International PR Network objęło swoim zasięgiem ponad 20 krajów z całego świata. Analizie została poddana komunikacja na Twitterze i LinkedInie prowadzona przez CEO 400 firm z największą kapitalizacją z m.in. Australii, Austrii, Brazylii, Czech, Egiptu, Francji, Niemiec, Węgier, Irlandii, Włoch, Norwegii, Polski, Rosji, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, a także państw Ameryki Łacińskiej – Argentyny, Chile, Meksyku i Peru. Polską edycję rankingu przygotowała Grupa On Board Think Kong.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Polscy szefowie firm mało aktywni w social mediach, tyko 5 proc. ma konto na Twitterze