SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Potencjał reklam w podcastach

Brytyjscy reklamodawcy sponsorujący podcasty, czyli internetowe publikacje dźwiękowe, mają potencjalnie sporą grupę odbiorców.

Tak przynajmniej wynika z badania o nazwie 'Podcasting and Radio Listening via Internet Survey', przeprowadzonego przez firmę Ipsos-MORI na zlecenie organizacji Radio Joint Audience Research Limited (RAJAR) UK - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer.

Ponad połowa respondentów ściągających z sieci podcasty stwierdziła, że jest przynajmniej w pewnym stopniu zainteresowana pobieraniem darmowych podcastów zawierających reklamy. Tymczasem tylko 31 procent badanych stwierdziło, że chciałoby płacić za tego typu treści pozbawione reklam.

Z badania RAJAR UK wynika również, że statystyczny użytkownik pobiera 3,6 podcastów oraz przeznacza na ich słuchanie nieco ponad jedną godzinę tygodniowo.

Z kolei przeprowadzone w kwietniu bieżącego roku przez dom mediowy Universal McCann badanie pokazuje, że ponad 40 procent brytyjskich internautów w wieku od 16 do 54 lat przynajmniej raz pobrało z sieci podcasta, podczas gdy w przypadku amerykańskich użytkowników wskaźnik ten wyniósł 29,5 procenta.

Zdecydowanie mniej jest jednak osób regularnie korzystających z tego typu treści. Z badania firmy Entertainment Media Research, przeprowadzonego w styczniu obecnego roku na grupie dorosłych internautów z Wielkiej Brytanii wynika, że tylko 8 procent respondentów przyznaje się do regularnego słuchania podcastów, a zaledwie 2 procent za nie płaci.

źródło: eMarketer

Dołącz do dyskusji: Potencjał reklam w podcastach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl