Resort cyfryzacji wydał więcej na „e-Polak potrafi!” niż na promocję ProteGO Safe
W br. realizacja kampanii społecznej „e-Polak potrafi!” w telewizji, radiu i internecie kosztowała ok. 4 mln zł, natomiast na promocję aplikacji ProteGO Safe i Kwarantanna domowa służących do walki z epidemią przeznaczono ok. 3,2 mln zł - wynika z danych resortu cyfryzacji.
Informacji o wydatkach promocyjnych Ministerstwa Cyfryzacji w br. udzielił Marek Zagórski w odpowiedzi na interpelację poselską. Zagórski do października był ministrem cyfryzacji, a po likwidacji resortu na początku października został sekretarzem stanu w kancelarii premiera nadal odpowiadającym za cyfryzację.
Ministerstwo od wybuchu epidemii wiosną br. promowało dwie aplikacje mobilne: Kwarantanna domowa dla osób przebywających w izolacji po kontakcie z zakażonymi oraz ProteGO Safe przeznaczoną da wszystkich. Przygotowanie tej drugiej kosztowało 2,55 mln zł, do połowy października pobrało ją ponad milion Polaków.
ProteGO Safe była reklamowana w stacjach trzech głównych nadawców telewizyjnych, samo wyprodukowanie spotu kosztowało 217,4 tys. zł. 780 tys. zł przeznaczono na jego emisję w kanałach Telewizji Polskiej (TVP1, TVP2, TVP Info, Seriale, TVP3, TVP Sport, TVP ABC, TVP Rozrywka), 660 tys. zł w Telewizji Polsat (Polsat, Polsat News, TV4, TV6, Polsat2, PolsatFilm, Polsat Cafe), a 580 tys. zł w kanałach TVN Discovery Polska (TVN, TVN24, TVN7).
W radiu kampania kosztowała 813,4 tys. zł w RMF FM i RMF Maxxx (z czego 153,7 tys. zł wydano na audycje w RMF FM), 180,3 tys. zł w radiowej Jedynce i Trójce (z czego 60,4 tys. zł na spoty w Jedynce, 106,2 tys. zł w stacjach regionalnych Polskiego Radia oraz 121,9 tys. zł w Radiu Eska.
Zamknięte kina i większość sklepów w galeriach handlowych - Empiki otwarte. „Armagedon się nie wydarzy”
50,9 tys. zł wydano na promocję ProteGO Safe na platformach Google’a, Facebooku i Instagramie.
4 mln zł na „e-Polak potrafi!”
Równocześnie resort cyfryzacji kontynuował kampanię „e-Polak potrafi!” promującą różne usługi publiczne w formie cyfrowej. Tegoroczną ambasadorką akcji została Marta Manowska, prowadząca „Rolnik szuka żony” i „Sanatorium miłości” w TVP1.
W telewizji na realizację kampanii w lutym br. wydano 573,8 tys. zł w kanałach Telewizji Polskiej, 300 tys. zł w stacjach Telewizji Polsat i Ipli oraz 78,7 tys. zł w Telewizji Trwam. W ramach odsłony z kwietnia br. przeznaczono 610 tys. zł w Polsacie, 530 tys. zł w TVP i 500 tys. zł w TVN Discovery Polska, a we wrześniu - 520 tys. zł w TVP, 340 tys. zł w TVN Discovery Polska oraz 240 tys. zł w Polsacie.
70 tys. zł kosztowała obecność tematyki akcji „e-Polak potrafi!” w „Pytaniu na Śniadanie”, a 147,6 tys. zł - audycja w RMF FM. Ponadto resort cyfryzacji wydał 350 tys. zł na emisję trzech spotów (ich produkcja kosztowała 123 tys. zł) dotyczących e-dowodu i innych e-usług.
85 tys. zł na treści na kanale Tomasz Rożka
Ministerstwo promowało też w internecie inne usługi cyfrowe: 11,5 tys. przeznaczyło na kampanię informującą o Rejestrze Danych Kontaktowych, a 10 tys. zł - na akcję promującą elektroniczny odpis aktu stanu cywilnego.
Z kolei 87,3 tys. zł wydano na projekt Akademia Cyfrowego Rodzica na kanale youtube’owym Nauka To Lubię dziennikarza naukowego Tomasza Rożka związany z kampaniami „e-Polak potrafi!” i „Nie zagub dziecka w sieci”, a 84,6 tys. zł na promocję usługi „sprawdź swoje punkty karne”
Żadne znaczące wydatki w ramach kampanii „e-Polak potrafi!” oraz promujących ProteGO Safe i Kwarantannę domową nie trafiły do prasy.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Resort cyfryzacji wydał więcej na „e-Polak potrafi!” niż na promocję ProteGO Safe