Rainbow Tours: w marcu wpływy zmalały o 39 proc., powodem epidemia
Biuro podróży Rainbow Tours w marcu br. wskutek epidemii koronawirusa zanotowało spadek skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 39,3 proc. do 68,4 mln zł. Jednak dzięki dużym wzrostom w styczniu i lutym kwartalne wpływy firmy zwiększyły się o 11,2 proc. do 274 mln zł.
W marcu wpływy Rainbow Tours ze sprzedaży imprez turystycznych zmalały rok do roku o 38,7 proc. do 40,8 mln zł, a z pośrednictwa w sprzedaży ofert turystycznych - o 61,1 proc. do 0,7 mln zł.
W komunikacie giełdowym firmy zaznaczono, że ten spadek „spowodowany jest rozprzestrzenianiem się w skali ogólnoświatowej, a w tym w Europie i na terenie Rzeczypospolitej Polskiej pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 oraz panującymi ograniczeniami w przemieszczaniu się między państwami Unii Europejskiej oraz ograniczeniami podróży z / do państw trzecich z Unii Europejskiej (istotne ograniczenie w ruchu lotniczym i restrykcje związane z ruchem granicznym), wprowadzonymi od 16 marca 2020 roku, tj. od dnia zawieszenia normalnej działalności operacyjnej Emitenta”.
eSky.pl zwolniło prawie 100 pracowników. „Celem zapewnienie płynności finansowej w okresie ograniczonej sprzedaży”
Mimo marcowego tąpnięcia w całym minionym kwartale sprzedaż Rainbow Tours zwiększyła się o 11,2 proc. do 274 mln zł. Przychody ze sprzedaży imprez turystycznych poszły w górę o 11 proc. do 267,8 mln zł, a z pośrednictwa - o 24 proc. do 6,2 mln zł.
W styczniu i lutym skonsolidowane wpływy firmy wzrosły rok do roku o 30,8 proc. do 232,5 mln zł.
W styczniu br. Rainbow Tours zaczęło kampanię reklamową pod hasłem „Archipelag beztroski”, promującą ofertę „Lato 2020”. W marcu firma w wstrzymała działania reklamowe, podczas gdy w styczniu na promocję w telewizji cennikowo przeznaczyła 5,19 mln zł, a w lutym - 1,67 mln zł (według danych Nielsen Audience Measurement).
Pod koniec marca firma podała szacunkowe dane finansowe za ub.r.: zanotowała 1,76 mld zł skonsolidowanych wpływów sprzedażowych (wobec 1,6 mld zł w rok wcześniej), 68,89 mln zł skonsolidowanego zysku EBITDA (w 2018 roku było to 30,39 mln zł wg standardu MSSF 16) i 37,82 mln zł zysku netto (rok wcześniej - 7,56 mln zł).
Na początku kwietnia Rainbow Tours podało, że znaczący wpływ na poprawę jej sytuacji mogą mieć rozwiązania wprowadzone w ramach tzw. tarczy antykryzysowej, m.in. dofinansowanie wynagrodzeń pracowników, wydłużenie do 180 dni terminu skuteczności odstąpienia przez podróżnego od umowy o udział w imprezie turystycznej lub jej rozwiązania przez organizatora, wygaszenie wzajemnych zobowiązań stron umów najmu w galeriach handlowych oraz pakiet pomocowy w ramach systemu instytucji rozwoju, zwłaszcza w zakresie działań i kompetencji przewidzianych dla Banku Gospodarstwa Krajowego.
- Zarząd emitenta (czyli Rainbow Tours - przyp.) jest gotowy na szereg możliwych scenariuszy dalszego rozwoju sytuacji wynikającej z ograniczeń w podróżowaniu, na bieżąco monitoruje rozwój sytuacji związanej ze skutkami rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-CoV-2 i wpływ pandemii na działalność grupy kapitałowej Rainbow Tours, w tym opracowując scenariusze potencjalnych efektów utrzymywania się pandemii spowodowanej koronawirusem SARS-CoV-2 na działalność spółki i grupy kapitałowej w różnych czasokresach - zaznaczono.
Niższe rekomendacje giełdowe dla Wirtualnej Polski i Agory. „Przewidywane tąpnięcie rynku reklamy o 19,1 proc.”
Akcje Rainbow Tours potaniały o ponad połowę
Wskutek epidemii kurs giełdowy Rainbow Tours z ok. 36 zł w drugiej połowie lutego zmalał do 5,94 zł 16 marca. Potem nastąpiło odbicie w górę powyżej 10 zł, w poniedziałek na koniec sesji za akcję spółki płacono 13,80 zł.
Ogółem przez ostatnie trzy miesiące kurs Rainbow Tours spadł o 57,7 proc., podczas gdy indeks WIG stracił w tym okresie 21,7 proc.
Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Rainbow Tours: w marcu wpływy zmalały o 39 proc., powodem epidemia