Red8 Advertising: 36 proc. wpływów i 1,3 mln zł zysku więcej
W ub.r. przychody agencji reklamowej Red8 Advertising, należącej do holdingu Dentsu, zwiększyły się o 36,2 proc. do 44,22 mln zł, a zysk netto - z 3,99 do 5,33 mln zł.
Wpływy krajowe Red8 Advertising w ub.r. wzrosły w ujęciu porównawczym z 31,3 do 41,4 mln zł, a te z zagranicy - z 1,37 do 2,82 mln zł. Stałymi klientami agencji były m.in. Santander Bank Polska, Tarczyński, Link4 i Totalizator Sportowy, firma pracowała też dla Orlenu, Rossmanna i Bank Gospodarstwa Krajowego (obsługę tego ostatniego pozyskała wiosną w przetargu).
Koszty operacyjne Red8 Advertising poszły w górę o 36,7 proc. do 36,7 mln zł. Nakłady na usługi obce zwiększyły się z 25,28 do 35,43 mln zł, a koszty wynagrodzeń zmalały z 1,78 do 1,73 mln zł. W agencji było w ub.r. 12 pracowników etatowych.
Na zakupy od innych firm z koncernu Dentsu przeznaczono 16,5 mln zł, z czego 12,35 mln zł zapłacono domowi produkcyjnemu Propeller Film.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Na poziomie sprzedażowym zysk agencji wzrósł z 4,95 do 6,62 mln zł, na poziomie operacyjnym - z 4,91 do 6,64 mln zł, a zysk netto - z 3,99 do 5,33 mln zł. Bezpośrednio 100 proc. jej udziałów ma spółka Content Invest.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.

Z końcem ub.r. Red8 Advertising wchłonęła spółki Red8Digital i Unlimited. W 2020 roku ta pierwsza miała 4,3 mln zł wpływów i 790,2 tys. zł zysku netto, a druga - 7,27 mln zł przychodów i 860,8 tys. zł zysku netto.
Red8 razem z Isobar, bardziej selektywnie w przetargach
W sprawozdaniu z ub.r. Red8 Advertising zaznaczyła, że na rynku reklamowym dominują obecnie przetargi na obsługę pojedynczych kampanii, co dla agencji przekłada się na spadek marży. Zapowiedziała, że w br. „zamierza skoncentrować się na intensyfikowaniu sprzedaży do posiadanych klientów i bardziej selektywnie wybierać przetargi, w których będzie brała udział”.
Na początku br. Denstu Polska ogłosiło, że na poziomie operacyjnym Red8 Advertising została połączona ze specjalizującą się w marketingu internetowym agencją Isobar. Wspólną strukturą na poziomie regionu CEE zarządza Krzysztof Mocek, do którego w Polsce raportują Sylwia Tygielska i Piotr Potorski.
Agencja Isobar Polska w ub.r. zwiększyła przychody o 1,2 proc., a przy wzroście kosztów operacyjnych o 21 proc. jej strata netto pogłębiła się z 631 tys. zł do 10,7 mln zł. Firma tłumaczyła to zmianą rozliczania usług przez Dentsu Polska.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Red8 Advertising: 36 proc. wpływów i 1,3 mln zł zysku więcej