Roblox popularniejszy w Polsce niż Coin Master i Twitch
Wśród platform z grami i o grach wideo najpopularniejszy w Polsce jest Roblox, natomiast na nieco dłużej internautów przyciąga aplikacja Coin Master. Obie wyprzedzają Twitcha, a wśród witryn z treściami dziennikarskimi najwyższą odwiedzalność osiągają Boop.pl i Gry-online.pl.
Platformę Roblox, jako stronę www i aplikację mobilną, we wrześniu br. odwiedziło 4,7 mln internautów, co dało 15,83 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 6 godzin, 13 minut i 16 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Aplikacja Coin Master zanotowała 3,54 mln użytkowników, 11,93 proc. zasięgu oraz 7 godzin, 28 minut i 46 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Twitch - 2,69 mln odwiedzających, 9,05 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 20 minut i 33 sekundy średniego czasu korzystania.
Niżej w rankingu są trzy gry w formie aplikacji internetowych. Stumble Guys miała 2,51 mln użytkowników, 8,46 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 18 minut i 37 sekund przeciętnego czasu korzystania, Brawl Stars - 1,88 mln internautów, 6,33 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 41 minut i 58 sekund średniego czasu, a Subway Surfers - 1,74 mln użytkowników, 5,85 proc. zasięgu oraz 29 minut i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania.
W kategorii Mediapanelu dotyczącej gier są też witryny z treściami dziennikarskimi o tej tematyce. Boop.pl odwiedziło 2,13 mln internautów (dało to 7,19 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 minuty i 18 sekund, a Gry-online.pl przyciągnęły 2,01 mln użytkowników (6,79 proc.), każdego przeciętnie na 8 minut i 2 sekundy.
PPE.pl zanotował 1,5 mln odwiedzających, 5,07 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 58 sekund spędzonych średnio przez internautę, a Polygamia.pl (wiosną 2020 roku przejęta przez Wirtualną Polskę) - 1,49 mln użytkowników, 5,02 proc. zasięgu oraz minutę i 4 sekund przeciętnego czasu korzystania.

W porównaniu z sierpniem Roblox zyskał 79,4 tys. internautów (to 1,7 proc. w górę), natomiast średni czas spędzony przez każdego zmalał o 2 godziny, 44 minuty i 55 sekund (30,6 proc.).
Coin Master stracił 68,9 tys. użytkowników (1,9 proc.) oraz 8 minut i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania (1,8 proc.), a Twitch - 215,5 tys. internautów (7,4 proc.) oraz 10 minut i 22 sekundy średniego czasu (4,9 proc.). Za to aplikacja Stumble Guys zyskała 714,1 tys. odwiedzających (39,7 proc.) oraz 31 minut i 52 sekundy średniego czasu korzystania (29,8 proc.).
Boop.pl przy wzroście liczby internautów o 491,5 tys. (29,9 proc.) stracił 23 sekundy średniego czasu spędzonego przez każdego (14,3 proc.). Gry-online.pl zanotowały spadek o 224 tys. użytkowników (10 proc.), Subway Surfers - o 183,7 tys. (9,5 proc.), a PPE.pl - 533,3 tys. (26,2 proc.). Równocześnie pierwsza platforma zyskała 26 sekund przeciętnego czasu korzystania (5,7 proc.), druga - 2 minuty i 8 sekund (7,8 proc.), a trzecia - 2 sekundy (1,1 proc.).
W aplikacji Brawl Stars ubyło 78,2 tys. internautów (4 proc.) oraz minuta i 55 sekund średniego czas korzystania (1,2 proc.). Natomiast Polygamia.pl przy wzroście liczby użytkowników o 255,1 tys. (20,6 proc.) zanotowała spadek przeciętnego czasu korzystania o 2 sekundy (3 proc.).
Newsletter




Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Roblox popularniejszy w Polsce niż Coin Master i Twitch