WP Kobieta przed Polki.pl na czele serwisów kobiecych. oFeminin przed Kafeterią, Party.pl i Styl.pl (TOP10)
Wśród serwisów dla kobiet zdecydowanie najpopularniejsza jest sekcja Kobieta portalu WP.pl, wyprzedzająca Polki.pl i oFeminin.pl. Dział kobiecy Fakt.pl ma wyższą odwiedzalność od analogicznych sekcji Onetu i Interii, a wśród witryn tytułów prasowych Party.pl wyprzedza Wysokieobcasy.pl.
W czerwcu dział Kobieta portalu WP.pl odwiedziło 4,16 mln realnych użytkowników, czyli 14,86 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali na stronie 34,6 mln odsłon, a każdy spędził tam średnio 14 minut i 9 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Witryna jest liderem wśród serwisów kobiecych we wszystkich tych statystykach. Zajmujące drugą pozycję Polki.pl (Grupa Edipresse) zanotowały 3,9 mln użytkowników, 12,36 mln odsłon oraz minutę i 57 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego, a oFeminin.pl (grupa Ringier Axel Springer Polska) przy 2,74 mln użytkowników miał 7,72 mln odsłon oraz minutę i 37 sekund średniego czasu korzystania.
W zestawieniu oprócz WP.pl znalazły się inne portale ogólnotematyczne ze swoimi sekcjami dla kobiet. Na Fakt.pl (grupa Ringier Axel Springer Polska) taki dział zanotował w czerwcu 2,7 mln użytkowników i 13,22 mln odsłon), na Onecie - 2,64 mln użytkowników i 8 mln odsłon, a na Interii - 1,97 mln użytkowników i 12,07 mln odsłon.
Natomiast jeśli chodzi o wydawców, to Ringier Axel Springer Polska ma trzy witryny w zestawieniu, a kilku innych - po dwie. Do Grupy Edipresse oprócz Polki.pl należy Party.pl (ten drugi serwis miał w czerwcu 2,07 mln użytkowników i 7,51 mln odsłon), do Grupy Wirtualna Polska - także Kafeteria.pl (2,49 mln użytkowników i 10,79 mln odsłon), a do Grupy Interia.pl - także Styl.pl (1,73 mln użytkowników i 6,97 mln odsłon).
Party.pl jest najpopularniejszą w internecie kobiecą marką prasową, zdecydowanie wyprzedza Wysokieobcasy.pl (Agora), które zanotowały 1,58 mln użytkowników i 4,16 mln odsłon.

W skali miesiąca pięć czołowych serwisów zanotowało spore spadki odwiedzalności. Kobieca sekcja WP.pl straciła 3,04 pkt proc. zasięgu, 5,57 mln odsłon oraz minutę i 39 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika (to odpowiednio 17, 13,9 i 10,4 proc. w dół), a Polki.pl - 1,64 pkt proc. zasięgu, 1,2 mln odsłon oraz 14 sekund przeciętnego czasu korzystania (10,5, 8,9 i 10,7 proc. w dół).
W przypadku oFeminin.pl zasięg zmalał o 0,66 pkt proc. (czyli 6,3 proc.), a liczba odsłon o 2,55 mln (24,8 proc.), a w przypadku kobiecego działu Fakt.pl zasięgu poszedł w dół o 1,18 pkt proc. (10,9 proc.), a liczba odsłon o 2,19 mln (14,2 proc.). Natomiast sekcja Onetu dla kobiet straciła 0,38 pkt proc. zasięgu, 1 mln odsłon i 40 sekund średniego czasu korzystania (to 3,9, 11,2 i 13,5 proc. w dół), a Styl.pl - 0,89 pkt proc. zasięgu, 3,21 mln odsłon oraz 2 minuty i 35 sekund średniego czasu korzystania (12,6, 31,5 i 20,6 proc. w dół).
Za to Wysokieobcasy.pl zyskały 1,12 pkt proc. zasięgu i 763,6 tys. odsłon (to 24,8 i 22,5 proc. w górę) przy niewielkim spadku przeciętnego czasu spędzonego przez użytkowników (o 8 sekund, czyli 6,4 proc.). W przypadku Party.pl co prawda zasięg wzrósł o 0,54 pkt proc. (7,9 proc.), ale liczba odsłon zmalała o 1,78 mln (19,2 proc.), a średni czas korzystania o 57 sekund (29,4 proc.).

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 


Dołącz do dyskusji: WP Kobieta przed Polki.pl na czele serwisów kobiecych. oFeminin przed Kafeterią, Party.pl i Styl.pl (TOP10)