Słabe wyniki WPP. Kurs akcji w dół o 23 proc., największy spadek od 20 lat
Mark Read, CEO grupy reklamowej WPP zapowiedział „zdecydowane działania” po tym jak holding po trzech kwartałach br. zaprezentował słabe wyniki finansowe. Kurs akcji holdingu spadł o ponad 20 proc.
Przychody WPP w III kwartale br. spadły w porównaniu z tym samym okresem ub.r. o 0,8 proc., do 3,758 mld funtów. Przychody po trzech kwartałach były z kolei rok do roku niższe o 1,6 proc., i wyniosły 11,251 mld funtów.
Sprzedaż organiczna w ostatnim kwartale również była mniejsza - o 1,5 proc. Wiązało się to z „pogarszającą się sprzedażą” we wszystkich sektorach działalności WPP z wyjątkiem zarządzania inwestycjami danych.
Po ogłoszeniu wyników kurs akcji WPP spadł o ponad 20 proc. To największy spadek w ciągu ostatnich dwóch dekad.

WPP sprzedaje Kantar
Raport o wynikach za III kwartały br. ujawnił kilka istotnych informacji. Zarząd firmy oficjalnie potwierdził plany Marka Reada dotyczące sprzedaży udziałów w firmie badawczej Kantar. Z firmą zamierza rozstać się w przyszłym roku jej dyrektor finansowy, Paul Richardson.
WPP obniżyło swoje roczne prognozy dotyczące przychodów - firma spodziewa się, że sprzedaż spadnie o 0,5-1 proc. - poprzednie prognozy mówiły o spadku na poziomie 0,3 proc.
Mark Read powiedział, że firma "stała się zbyt skomplikowana" i "zbyt wolno dostosowywała się" do zmieniającej się natury biznesu marketingowego.
Połączenie agencji VML i Y&R
Jako dowód na to, że jego strategia restrukturyzacyjna zaczyna wchodzić w życie wskazał m.in. połączenie agencji VML i Y&R. Ostrzegł jednak, że "potrzeba czasu" na poprawę sytuacji firmy.
- WPP rozwinęło się w dużą i złożoną organizację, o wielu mocnych stronach, ale także wyzwaniach. To zajmie trochę czasu, aby poprawić nasze wyniki, a my jesteśmy realistami w kwestii krótkoterminowych problemów, które napotykamy - powiedział. Zdradził, że dwa tygodnie temu 150 menedżerów WPP spotkało się w Brooklynie po to, by omówić plany dalszego rozwoju firmy.
Serwis Bloomberga zwraca uwagę na to, że spadek przychodów holdingu po trzech kwartałach br. pokazuje, że WPP traci pozycję w stosunku do swoich głównych branżowych konkurentów: - Omnicom Group Inc., Publicis Groupe SA i Interpublic Group of Cos. - Każdy z nich odnotował stały wzrost przychodów organicznych w tym kwartale. Na największym rynku WPP, w Ameryce Północnej, sprzedaż organiczna typu "like-for-like" spadła o 5,3 proc., A także nastąpiło nieoczekiwane spowolnienie w Wielkiej Brytanii i Europie Zachodniej. Kontrastujące wyniki "będą rodzić pytania o konkretne problemy WPP - powiedział w komentarzu dla Bloomberga Ian Whittaker, analityk Liberum.

Mark Read został oficjalnie CEO holdingu WPP we wrześniu br. Na stanowisku tym zastąpił Martina Sorrella, który z funkcji zrezygnował wiosną br.
W ostatnich dniach spółka GroupM należąca do WPP straciła obsługę budżetu mediowego koncernu Daimler AG. Niewiele wcześniej WPP straciło obsługę reklamową Forda.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Słabe wyniki WPP. Kurs akcji w dół o 23 proc., największy spadek od 20 lat