Sony, Agora i Polsat wydały najwięcej na reklamy telewizyjne
Sony Poland w 2010 roku na reklamy telewizyjne wydało najwięcej wśród producentów sprzętu IT i RTV. Natomiast w kategorii „Media, książki, CD i DVD” największymi reklamodawcami były Agora i Polsat.
Sony Poland w ub.r. cennikowo na reklamy telewizyjne przeznaczyło ponad 39 mln zł, czyli 17 proc. mniej niż w 2009 roku – wynika z danych TNS OBOP. Mimo to firma była zdecydowanie największym reklamodawcą wśród producentów i dostawców sprzętu RTV oraz AGD. Samsung Electronics Polska przeznaczył na reklamy w telewizji 10 proc. mniej niż rok wcześniej, natomiast Panasonic Polska – 47 proc. więcej , a LG Electronics – 61 proc. Canon Polska w 2009 roku nie znalazł się w czołowej piątce reklamodawców w kategorii „Komputery, audio i video”.
|
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną
kategoria „Komputery, audio i video” |
|||
|
|
2010 rok |
2009 rok |
|
|
Sony Poland |
39 136 634 zł |
47 082 930 zł |
|
|
Samsung Electronics Polska |
17 716 489 zł |
19 644 610 zł |
|
|
Panasonic Polska |
13 322 039 zł |
9 065 492 zł |
|
|
LG Electronics |
7 571 824 zł |
4 693 045 zł |
|
|
Canon Polska |
7 534 048 zł |
- |
|
Z kolei wśród wydawców mediów, książek i płyt CD/DVD największe wydatki na reklamy telewizyjne zanotowały Agora i Polsat. Ta pierwsza firma przeznaczyła na to 2 proc. więcej niż w 2009 roku, a ta druga – 0,5 proc. mniej. Natomiast ITI Holdings ograniczyło te wydatki o 24 proc. Dwaj dystrybutorzy filmowi – Forum Film i Kino Świat – w 2009 roku nie byli w czołowej piątce kategorii „Media, książki, CD i DVD”.
|
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną
kategoria „Media, książki, CD i DVD” |
|||
|
|
2010 rok |
2009 rok |
|
|
Agora |
86 280 044 zł |
84 544 233 zł |
|
|
Polsat |
83 380 210 zł |
83 813 871 zł |
|
|
ITI Holdings |
45 179 632 zł |
59 413 521 zł |
|
|
Forum Film |
38 466 236 zł |
- |
|
|
Kino Świat |
28 115 093 zł |
- |
|
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Sony, Agora i Polsat wydały najwięcej na reklamy telewizyjne