Słaba sprzedaż w sklepach. Co kupujemy przez internet?
Według GUS lutym br. sprzedaż detaliczna w cenach stałych była o 0,5 proc. niższa niż przed rokiem, podczas gdy analitycy spodziewali się wzrostu o ponad 3 proc. W internecie zrealizowano już 9 proc. łącznych zakupów.

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lutym 2025 r. spadła o 0,5 proc. w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięcznym spadła o 6,0 proc. - podał Główny Urząd Statystyczny. Sprzedaż detaliczna w cenach bieżących w ubiegłym miesiącu wzrosła o 0,6 proc. rdr.
Konsensus przygotowany przez PAP Biznes wskazywał na wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych rdr o 3,2 proc. oraz spadek o 2,8 proc. w ujęciu mdm.
W cenach bieżących, ekonomiści ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się wzrostu o 5,0 proc. rdr.

Już 9 proc. zakupów przez internet
Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży ogółem wzrósł w lutym w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego z 8,6 proc. do 9,0 proc. - podał Główny Urząd Statystyczny. GUS podał, że w lutym 2025 r. w porównaniu ze styczniem 2024 r. notowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących o 5,2 proc.
Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa z grupy „tekstylia, odzież, obuwie” (z 24,8 proc. przed rokiem do 28,0 proc.), natomiast spadek udziału wykazały jednostki z grupy „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (odpowiednio z 24,2 proc. do 19,7 proc.).
Niewielki spadek udziału zaobserwowano również w grupie "meble, rtv, agd” (z 19,0 proc. do 18,8 proc.).
Dołącz do dyskusji: Słaba sprzedaż w sklepach. Co kupujemy przez internet?