Starcom obronił globalny budżet mediowy Novartisu
Dom mediowy Starcom (Publicis Groupe) wygrał przetarg na globalną obsługę budżetu mediowego firmy farmaceutycznej Novartis. Oznacza to kontynuację współpracy rozpoczętej w 2012 roku. Klienta obsługiwać ma dedykowana jednostka NovartisONE2.
Przetarg na mediową obsługę Novartisu ruszył w kwietniu br. Nadzorowała go firma audytorska ID Comms.
Firma na żadnym jego etapie nie podawała nazw jego uczestników. Obsługi bronił Starcom, pracujący dla Novartisu od 2012 roku - po wygranym przetargu, w wyniku którego przejęła jego obsługę od domu mediowego MEC (obecnie Wavemaker) należącego do GroupM (WPP).
W Polsce do niektórych kampanii Novartisu media planował i kupował jeszcze niedawno Blue 449 (Publicis Media) – było tak m.in. w przypadku prowadzonej pod koniec 2018 roku edukacyjnej kampanii na temat migreny.
Novartis rozstrzygając przetarg zdecydował się na dalszą współpracę ze Starcomem. Serwis The Drum podaje, że obsługą budżetu tego koncernu Starcom zajmować się będzie z należącą do Publicis Groupe agencją Epsilon. W związku z wygraną obie agencje utworzyły dedykowaną temu klientowi jednostkę NovartisONE2, która ma łączyć wiedzę obu agencji w zakresie marketingu farmaceutycznego i wiedzą medyczną Publicis w celu opracowania strategii marketingowej opartej na danych.
Agencje rozpoczną obsługę globalnego budżetu Novartisu od 1 stycznia 2020 roku. Będą odpowiadać m.in. za planowanie i zakup mediów, dane i analizy na 60 rynkach międzynarodowych.
Roczny budżet mediowy Novartisu szacowany jest na 4 mld dolarów.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Starcom obronił globalny budżet mediowy Novartisu