SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Temu z największą liczbą reklam na Facebooku i Instagramie. Plus z największym zasięgiem

Najwięcej reklam w 2024 roku w systemie Meta (Facebook, Instagram) miało na swoim koncie Temu Poland, zaś reklamę o największym zasięgu wyemitował Plus – wynika z najnowszego raportu firmy Sotrender. Średni CPM, w porównaniu do 2023 roku, spadł o ponad złotówkę i osiągnął wartość 2 zł 82 gr, a 22,5 proc. wszystkich reklam dotarło do mniej niż tysiąca odbiorców. 

fot. Rex Features/East News fot. Rex Features/East News

W minionym roku reklamodawcą, który wyemitował najwięcej reklam była platforma Temu Poland – liczba reklam na jej koncie przekroczyła 124 tysiące. Na drugim miejscu, daleko w tyle, uplasował się CityFit z 17 tys. reklam, na miejscu trzecim Żabka Polska z liczbą 11 tys. reklam, a na miejscu czwartym Lidl Polska z liczbą reklam nieprzekraczającą 10 tys.

W podziale na branże, najwięcej reklam pojawiło się w segmencie Zakupy i handel (215 066). Na pozostałych miejscach podium znalazły się branże: Odzież i akcesoria oraz Zdrowie i uroda (marki).

Temu Poland z największymi zasięgami
Podobnie jak ranking największej liczby reklam, tak i ranking pod względem wskaźnika Reach Score, który informuje o wielkości zasięgów reklamowych, został zdominowany przez Temu Poland. 

Na drugim miejscu uplasował się Lidl Polska z wynikiem 75,89, a na miejscu trzecim SkyShowtime z wynikiem 56,68, co oznacza, że jego zasięgi były niemal o połowę niższe niż Temu Poland.

Internet światłowodowy od Plusa najbardziej zasięgową reklamą
Reklama Plusa z promocją na Internet światłowodowy była reklamą o największym zasięgu w minionym roku – dotarła do 17 milionów Polaków. Co ciekawe, zaczęła być emitowana dopiero w ostatnich dniach roku – 23 grudnia.

Na miejscu drugim znalazło się Allegro z reklamą Allegro Black Weeks, a na trzecim Lidl Polska, promujący benefity płynące z posiadania aplikacji. Zasięg obydwu reklam przekroczył 16 milionów.

Na kolejnych miejscach znalazła się reklama Max, promująca drugi sezon serialu Odwilż, Lidla (ponownie dotycząca aplikacji Lidl Plus) oraz JYSKa (dotycząca obniżki cen produktów).

Rok znacznego spadku średniego CPMu
W 2024 roku odnotowano znaczny spadek średniego CPMu. Podczas gdy w 2023 roku wyniósł on 3 zł 92 gr, w minionym roku osiągnął wartość 2 zł 82 gr, co daje spadek o ponad złotówkę (o 28 proc.).

W niektórych branżach średni CPM był jednak znacznie wyższy. W branży edukacyjnej osiągnął on średnią wartość ponad 11 zł, w branży alkoholowej ponad 8 zł, a w przypadku nieruchomości ponad 5 zł.

Z kolei średni CPM nie uległ znaczącej zmianie – osiągnął poziom 93 gr, co daje wzrost o niecałe 8% w porównaniu do 2023 roku.

W niektórych branżach kształtował się on ponownie nieco inaczej. Osiągał wyższe wartości w przypadku segmentów: Nauka i technologie (2 zł 30 gr), Catering i dostawa żywności (1 zł 85 gr) czy Jedzenie i żywność (1 zł 67 gr).

Najbardziej łaskawym reklamowo okresem w roku był dla marketerów sierpień, kiedy to zarówno średni CPC jak i CPM były najniższe (odpowiednio 75 gr i 2 zł 2 gr).

 

Dołącz do dyskusji: Temu z największą liczbą reklam na Facebooku i Instagramie. Plus z największym zasięgiem

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nieuczciwa konkurencja z komunistycznych Chin
UE powinna w końcu powstrzymać zalew tandety i podróbek z tych chińskich portali.
0 0
odpowiedź