WPP łączy agencje Y&R i VML w VMLY&R
Grupa WPP ogłosiła wczoraj utworzenie - globalnie - nowej agencji brand experience VMLY&R, która powstaje z połączenia dotychczas działających: Y&R i VML. Ma dostarczać klientom nowoczesną, w pełni zintegrowaną cyfrową ofertę kreatywną na globalną skalę. Na jej czele staje Jon Cook.
VMLY&R ma połączyć dziedziny brand experience i brand advertising, bazując na wspólnej wiedzy i doświadczeniu agencji VML i Y&R.
Nową agencją kierował będzie globalny CEO Jon Cook, który obecnie pełni funkcję globalnego CEO w VML. Będzie podlegać Markowi Readowi, CEO Grupy WPP.
Jak podano w komunikacie "David Sable, były globalny CEO Y&R, nadal będzie wspierał Jona Cooka, agencję VMLY&R i jej klientów jako dyrektor niewykonawczy".
- Zróżnicowane atuty VML i Y&R uzupełniają się, obejmując usługi kreatywne, technologiczne i przetwarzania danych, dzięki czemu obie agencje tak doskonale do siebie pasują. To dla nas ważny krok, ponieważ tworzymy nową, prostszą Grupę WPP, która zapewni klientom w pełni zintegrowaną ofertę i łatwy dostęp do naszych licznych talentów i bogatych zasobów - powiedział Mark Read, CEO WPP.
- VMLY&R w rzeczywistości powstaje już od niemal 18 lat, podczas których pracowaliśmy nad budowaniem dwóch odnoszących ogromne sukcesy marek i rozwijaniem partnerskich relacji z klientami, takimi jak Colgate-Palmolive, Dell czy United States Navy, marynarka wojenna Stanów Zjednoczonych. Jestem niezwykle dumny z tego kulminacyjnego momentu, mogąc od teraz dostarczać klientom usługi w ramach jednej silnej i spójnej oferty. Z przyjemnością wspierał będę Jona oraz naszych partnerów, klientów VMLY&R w swojej nowej roli w Grupie WPP - dodał David Sable
Agencja VMLY&R ma być jedną z głównych marek Grupy WPP, zatrudniającą ponad 7000 pracowników. Pełną działalność rozpocznie na początku 2019 roku.
Polski oddział agencji VML odmówił nam podania szczegółów dotyczących zmian, jakie w związku z globalną decyzją WPP obejmą również obie agencje w Polsce. Argumentowano, że na obecnym etapie więcej informacji ponad te zawarte w oficjalnym komunikacie nie można zdradzić.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: WPP łączy agencje Y&R i VML w VMLY&R