W 2020 roku Nike wyda na reklamy 3,59 mld dolarów. 5 proc. sklepów zamkniętych z powodu pandemii
W 2020 r. marka Nike przeznaczy na reklamy kwotę 3,59 mld dol. - wynika z danych dostarczonych przez platformę Safe Betting Sites. Tegoroczne wydatki będą nieco niższe od ubiegłorocznych. W br. Nike zamknie 46 swoich sklepów na całym świecie, co stanowi 5,1 proc. prowadzonych obecnie salonów.

Z danych dostarczonych przez platformę Safe Betting Sites wynika, że w 2020 sportowa marka Nike wyda globalnie na reklamy 3,59 mld dol. To oznacza pewien spadek wydatków reklamowych rok do roku, bowiem w 2019 r. koncern przeznaczył na promocje reklamowe 3,75 mld dol.
Spadają przychody, zamykane salony
Według informacji Safe Betting Sites w 2020 r. Nike zanotuje przychody w wysokości 37,4 mld dol., co będzie oznaczało spadek rok do roku o 4,35 proc.
Zgodnie z opublikowanymi danymi w ciągu ostatnich 5 lat reklamowe wydatki Nike zamknęły się kwotą 17,54 mld dol. Jednak pandemia koronawirusa nie wpłynęła najlepiej na biznesową kondycję firmy. W 2020 marka zamknęła w USA 46 stacjonarnych salonów oraz 10 sklepów działających poza rynkiem amerykańskim. W sumie stanowi to 5,1 proc. punktów sprzedaży Nike na całym świecie.

Czytaj dalej: Nike w nowej reklamie o sile jedności. Narratorką Megan Rapinoe

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: W 2020 roku Nike wyda na reklamy 3,59 mld dolarów. 5 proc. sklepów zamkniętych z powodu pandemii