W USA reklama mobilna wyprzedza prasową, najpopularniejszym formatem display
Firma eMarketer podniosła prognozy dotyczące mobilnej reklamy w USA. Według przewidywań po raz pierwszy na tym rynku segment mobile będzie odpowiedzialny za ponad połowę wpływów z reklamy cyfrowej.

Według prognoz eMarketera do końca br. wartość reklamy mobilnej w Stanach Zjednoczonych osiągnie poziom 30,4 mld dol. Po raz pierwszy w historii amerykańskiego rynku reklamowego będzie to stanowiło ponad połowę (51,9 proc.) całego segmentu cyfrowego.
Ponadto przewidywania analityków wskazują, że w roku 2019 wpływy z segmentu mobilnego sięgną kwoty 65,4 mld dol. stanowiąc 69,9 proc. rynku reklamy cyfrowej w USA.

- Marki i marketerzy dostrzegają coraz bardziej rosnącą wartość reklamy mobilnej w dotarciu do konsumentów- podkreśla w komunikacie Martin Utreras, analityk eMarketera. - Część wydatków przepływa do segmentu mobile w sposób organiczny z obszaru cyfrowego. Ale oprócz tego obserwujemy tendencję, zgodnie z którą reklamodawcy przesuwają swoje budżety wprost z mediów tradycyjnych do reklamy mobilnej.

eMarketer podkreśla, że przesunięcie uwagi reklamodawców w stronę mobilnych odbiorców jest następstwem zmiany zachowań wśród Amerykanów. Zgodnie ze statystykami przeciętnie dorosły użytkownik w USA poświęca prawie 3 godziny dziennie na mobilną aktywaność nie związaną z telefonowaniem.
Spośród formatów używanych w reklamie mobilnej w USA w br. najwięcej pieniędzy przyniesie display - ponad 15,5 mld dol. Na drugim miejscu znajdzie się reklama w wyszukiwarkach (13,6 mld dol.), na znaczeniu po raz kolejny od kilku lat tracić będą takie formy promocji jak wiadomości SMS/MMS czy e-maile.


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: W USA reklama mobilna wyprzedza prasową, najpopularniejszym formatem display