Walmart kupuje platformę Jet.com za 3,3 mld dolarów. „Zaczyna atakować Amazona”
Sieć handlowa Walmart zawarła umowę kupna platformy e-commerce Jet.com za 3,3 mld dolarów. - Zamiast bronić się przed Amazonem, ktoś go zaczyna atakować - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Tomasz Karwatka, CEO Divante.

W komunikacie podano, że kwota za jaką Walmart przejmie Jet.com to łącznie 3,3 mld dol. - 3 mld w gotówce, a pozostałe 300 mln w akcjach.
Po sfinalizowaniu transakcji Jet.com pozostanie oddzielną marką i internetową platformą sprzedażową. Według zapowiedzi serwis internetowy Walmart będzie działał w ramach strategii „Codziennie niska cena”, zaś Jet.com ma zapewnić klientom zróżnicowane i wyjątkowe doświadczenia, w komunikacie nie zdradzono jednak co to dokładnie oznacza.
- Przez cały czas poszukujemy nowych sposobów na obniżenie cen produktów, wzbogacenie naszej oferty oraz dostarczenie klientom nowych, coraz wygodniejszych sposobów dokonywania zakupów. Obecna akwizycja jest częścią tej strategii – podkreślił Doug McMillon, prezes Wal-Mart Stores.
Jet.com to platforma sprzedażowa uruchomiona w 2014 r. oferująca duży asortyment produktów online, od artykułów spożywczych po chemię gospodarczą czy pożywienie dla zwierząt. Sklep jest znany ze stosowania różnych skutecznych sposobów przyciągania klientów i premiowania dokonywanych przez nich zakupów.
W ciągu roku od uruchomienia Jet.com zanotował 1 mld dol. obrotów, co miesiąc baza klientów rośnie o 400 tys., a każdego dnia platforma realizuje 25 tys. zamówień.
Dla Tomasza Karwatki, CEO firmy Divante z Grupy OEX nie ulega wątpliwości, że zakup Jet.com to dla Walmarta kolejny etap rynkowej rywalizacji z Amazonem, choć tym razem walka wkroczyła na nowy poziom. - Walmart walczy z Amazonem jego własną bronią, to znaczy ceną, bowiem Jet.com de facto rozwija model stosowany w Amazon Prime - podkreśla w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Tomasz Karwatka.
Cena, za którą Walmart kupuje Jet.com, nie robi na naszym rozmówcy wielkiego wrażenia. Podkreśla on jednak o wiele większą wartość wynikającą z tej transakcji oraz fakt, że w dużym stopniu może ona zmienić sytuację na rynku.
- Jeśli ktoś ją płaci to cena jest adekwatna do wartości Jet.com – przyznaje Karwatka. - Jet ma pomysł jak podgryzać Amazona i potrafi go wdrożyć w życie. To zmiana percepcji dla całego rynku, bowiem zamiast jak dotychczas jedynie bronić się przed Amazonem ktoś go zaczyna atakować. To samo w sobie jest ciekawe i zapewne wartościowe – ocenia Karwatka.
Sieć Walmart prowadzi na całym świecie sprzedaż produktów zarówno w internecie, jak i w tradycyjnych sklepach, których w 28 krajach jest obecnie ponad 11,5 tys. Co tydzień Walmart ma ok. 260 mln klientów i zatrudnia w sumie ponad 2,3 mln pracowników. W ostatnim roku fiskalnym przychody Wlamarta przekroczyły 482 mld dol.

 Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter






 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”  Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
 Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?  Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
 Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?  Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
 Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Walmart kupuje platformę Jet.com za 3,3 mld dolarów. „Zaczyna atakować Amazona”