WhatsApp rezygnuje z rocznych opłat, nie zamierza wprowadzać reklam
Szefostwo należącego do Facebooka komunikatora WhatsApp zapowiedziało likwidację rocznych opłat subskrypcyjnych w zamian za korzystanie z aplikacji. Jednocześnie nie zamierza wprowadzać reklam, a pieniądze mają przynosić kanały prowadzone przez marki.
Zniesienie rocznych opłat subskrypcyjnych zapowiedział podczas konferencji DLD w Monachium Jan Koum, twórca i szef aplikacji WhatsApp, która obecnie należy do Facebooka.
WhatsApp jest mobilnym komunikatorem pozwalającym na przesyłanie pomiędzy użytkownikami wiadomości i treści multimedialnych, a także prowadzenie rozmów telefonicznych z wykorzystaniem internetu. Do tej pory model płatności za aplikację zakładał, że przez pierwszy rok można korzystać z niej za darmo, zaś po tym czasie trzeba rocznie zapłacić kwotę 0,99 dol.
Teraz Koum wyjaśnił, że WhatsApp stanie się dla użytkowników aplikacją całkowicie darmową, a roczne opłaty subskrypcyjne znikną. Tłumacząc motywy tej decyzji szef komunikatora zaznaczył, że dla niektórych odbiorców na świecie wspomniana oplata w wysokości niecałego dolara była poważną barierą w dostępie do aplikacji.
Z kolei na firmowym blogu zaznaczono, że nie jest planowane wprowadzenie w WhatsApp reklam zewnętrznych firm po to, by zrekompensować straty wynikające z likwidacji abonamentu. Komunikator ma przynosić dochody w nieco innym modelu - w założeniach wiele marek wykorzystuje i zechce wykorzystywać nadal Whats App do komunikacji ze swoimi klientami, i to właśnie firmy mają płacić za utrzymywanie tego typu kanałów w komunikatorze. WhatsApp przewiduje w przyszłości dodatkowe narzędzia dla marek, które usprawnią kontakty z odbiorcami.
Platforma WhatsApp funkcjonuje na rynku od 2009 r. W lutym 2014 r. aplikacja została kupiona przez Facebooka za 19 mld dol., zaś kilka miesięcy później Mark Zuckerberg zapowiedział, że w ciągu najbliższych lat komunikator dorobi się trzech miliardów użytkowników. Na razie ten cel nie został osiągnięty - według danych z połowy ub.r. z aplikacji korzysta na całym świecie ok. 900 mln internautów, zaś w Polsce w tym samym okresie liczbę użytkowników WhatsApp szacowano na ok. 1,5 mln.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: WhatsApp rezygnuje z rocznych opłat, nie zamierza wprowadzać reklam