Ponad połowa szefów marketingu to kobiety. W agencjach prym wiodą mężczyźni
Na czele marketingu w strukturach 53 proc. spośród 200 największych reklamodawców w Polsce stoją kobiety - wynika z analizy GroupM w kontekście zbliżającego się Dnia Kobiet. Na rynku agencji reklamowych i mediowych statystyki są znacznie mniej wyrównane – większością spółek zarządzają mężczyźni.
W 53 proc. firm z listy 200 największych polskich reklamodawców marketingiem kierują kobiety – pokazuje analiza GroupM, platformy agencji mediowych WPP (MediaCom, Wavemaker, Mindshare). Kobiety stoją na czele marketingu w spółkach ze wszystkich kategorii rynkowych – od finansów, przez kosmetyki po żywność i telekomy.
O ile jednak odsetek kobiet i mężczyzn wśród CMO jest wyrównany, w zarządach topowych spółek oferujących usługi marketingowe proporcje płci są znacznie bardziej zróżnicowane na niekorzyść kobiet. W 4 na 5 agencji reklamowych (kreatywnych) funkcję CEO sprawuje mężczyzna, podobne proporcje utrzymują się też w całych zarządach spółek z tej kategorii.
Bardziej wyrównany udział obserwujemy w agencjach mediowych, gdzie odsetek kobiet wśród CEO stanowi 40 proc.

- W kontekście rynku kreatywnego, trochę razi taka konserwatywna struktura, mówimy w końcu o biznesie, który żyje z rozumienia „różności” świata i powinien nadążać za jego dynamiką. Znacznie większy udział kobiet w zarządach agencji mediowych może wynikać z faktu, że jest to kategoria firm, która powstała znacznie później, w czasach, gdy role zarządzających nie były już tak mocno zastrzeżone dla mężczyzn - mówi Izabela Albrychiewicz, prezeska GroupM, a wcześniej wieloletnia szefowa Wavemaker.
Wyliczenie GroupM powstało z okazji zbliżającego się Dnia Kobiet na podstawie listy największych reklamodawców telewizyjnych w 2019 roku wg Nielsena (dane dot. CMO) oraz na podstawie raportów mediów branżowych i źródeł własnych firmy (dane dot. agencji kreatywnych i agencji mediowych).
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Ponad połowa szefów marketingu to kobiety. W agencjach prym wiodą mężczyźni
mówi Izabela Albrychiewicz, prezeska GroupM, a wcześniej wieloletnia szefowa Wavemaker.
Wow.. co za seksistowska wypowiedź. Gratuluję profesjonalnego podejścia.
Czemu miałbym oddać stery kobiecie, a nie NAJLEPSZEMU możliwemu kandydatowi, bez względu na płeć, orientację czy poglądy?