WPP łączy sieci Maxus i MEC, również w Polsce
Należąca do grupy reklamowej WPP sieć GroupM zdecydowała, że połączy globalne zasoby i teamy domów mediowych MEC i Maxus w jedną, nową agencję. Jej nazwy na obecnym etapie nie podano. Proces ten obejmie także Polskę - ustalił serwis Wirtualnemedia.pl.

Nowa agencja, która powstanie z połączenia domów mediowych MEC i Maxus jeszcze nie ma nazwy. Pokieruje nią dyrektor generalny MEC Global, Tim Castree. Z kolei Lindsay Pattison, dyrektor generalna Maxus Global będzie nadal pełnić funkcję chief transformation officera w GroupM.
Po tych zmianach w skład GroupM wchodzić będą MediaCom, Mindshare, nowa agencja utworzona na bazie MEC i Maxus oraz Essence, agencja cyfrowa.
Przedstawiciele GroupM stwierdzili, że nie ma zbyt wielu „konfliktowych” klientów wśród tych, dla których pracują Maxus i MEC, a w tych przypadkach gdy taka sytuacja ma miejsce - prowadzone są obecnie indywidualne rozmowy.
Nazwa nowej agencji jest w fazie tworzenia. Proces łączenia zasobów i zespołów obu agencji ma potrwać ok. 6 miesięcy.
GroupM planuje rozszerzenie dotychczasowej działalności agencji Essence, która zajmowała się głównie mediami internetowymi (należy do grupy od 2015 roku). Rozszerzenie to dotyczy zarówno geograficznego obszaru jej działania (o 6 nowych rynków) jak i usług, m.in. poprzez dodanie obsługi mediów tradycyjnych.
WPP łącząc zasoby i zespoły działającego od 15 lat MEC i funkcjonującego od 10 lat Maxusa liczy na pewne oszczędności, m.in. w takich obszarach, jak biura, IT czy zatrudnienie. Na razie jednak nie określono, jak duże będą to oszczędności oraz jaki będzie poziom redukcji zatrudnienia.
Proces łączenia agencji został dopiero ogłoszony i zaczyna być wdrażany. Jest to globalna operacja, która obejmuje wszystkie rynki lokalne. Także Polskę - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Na obecnym etapie nie są jeszcze jednak znane konkrety tych działań.
Polskim oddziałem MEC kieruje na stanowisku CEO Izabela Albrychiewicz, a szefem Maxusa jest Jaromir Sroga.
MEC w Polsce pracuje m.in. dla USP Zdrowie, Nationale-Nederlanden, Nestle, Animex, Jeronimo Martins. Maxus obsługuje zaś m.in. takie firmy, jak Kaufland, Alior Bank, Huawei, Oshee, Subway.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


Dołącz do dyskusji: WPP łączy sieci Maxus i MEC, również w Polsce