Wydatki reklamowe T-Mobile, Kino Świat i Unilevera wzrosły kilkakrotnie bardziej niż średnia rynkowa, w dół Orange i Play (TOP 10)
Tradycyjne media w okresie od stycznia do sierpnia br. zwiększyły wpływy z reklam o 5,7 proc. rok do roku. O wiele bardziej wzrosły wydatki reklamowe kilku największych marketerów, w tym T-Mobile Polska, Kino Świat i Unilevera.

Przez pierwsze osiem miesięcy br. firmy wydały na reklamy w tradycyjnych mediach blisko 19,2 mld zł. Było to 5,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Najwięcej na reklamy niezmiennie przeznacza firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska - w omawianym okresie jej nakłady w tym zakresie wyniosły 1,29 mld zł. To 9,5 proc. więcej niż rok wcześniej.
Drugie miejsce na podium przypadło dystrybutorowi filmowemu, firmie Kino Świat. Ta firma wydała w mediach pozainternetowych 451,7 mln zł, o 31,6 proc. więcej rok do roku. Trzecim największym reklamodawcą była sieć sklepów Lidl Polska z wydatkami w kwocie 386,6 mln zł (wzrost o 14,3 proc.). Aktualnie prowadzi działania wizerunkowe, w których podkreśla, że jest atrakcyjnym pracodawcą.
Rynek reklamowy w Polsce w górę o 3 proc., a globalnie o 4,4 proc. Niepewność marketerów, szybko wzrost reklamy mobilnejKilkukrotnie szybciej niż cały rynek reklamowy rosły w omawianym okresie wydatki reklamowe takich firm, jak T-Mobile Polska, Unilever Polska czy Ferrero Polska.
T-Mobile zwiększył nakłady reklamowe w tradycyjnych mediach o 34,1 proc., do 260,2 mln zł. Operator obecnie promuje Supernet w kampanii z udziałem Mai Ostaszewskiej i Piotra Stramowskiego.
Inwestycje Unilevera wzrosły o 30 proc. - z 272,7 mln zł do 354,5 mln zł. Natomiast Ferrero wydało w tym roku 232,4 mln zł, czyli 27,9 proc. więcej w skali roku.
W czołówce największych reklamodawców znalazł się też koncern Procter & Gamble Polska z wydatkami w wysokości 252,7 mln zł, czyli o 9,4 proc. większymi niż w pierwszych ośmiu miesiącach ub.r.
Tylko trzech marketerów z grona 10 największych zredukowało w omawianym okresie swoje budżety reklamowe. Orange Polska zmniejszył je o 10,2 proc. - do 335,3 mln zł, P4 (operator sieci Play) - o 7,9 proc., do 230,9 mln zł, a Metro Group - o 1,1 proc., do 213,8 mln zł.
Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VIII 2015 | I-VIII 2016 | zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 1 178 502 053 zł | 1 290 584 635 zł | 9,5 |
KINO ŚWIAT | 343 218 398 zł | 451 738 942 zł | 31,6 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOŻYWCZE | 338 150 393 zł | 386 620 176 zł | 14,3 |
UNILEVER POLSKA | 272 685 524 zł | 354 488 913 zł | 30 |
ORANGE POLSKA | 373 169 087 zł | 335 266 661 zł | -10,2 |
T-MOBILE POLSKA | 193 988 926 zł | 260 151 632 zł | 34,1 |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA | 231 001 593 zł | 252 710 065 zł | 9,4 |
FERRERO POLSKA | 181 734 419 zł | 232 386 529 zł | 27,9 |
P4 | 250 584 239 zł | 230 857 502 zł | -7,9 |
METRO GROUP | 216 187 022 zł | 213 810 726 zł | -1,1 |
Razem | 18 152 884 657 zł | 19 193 150 444 zł | 5,7 |

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Wydatki reklamowe T-Mobile, Kino Świat i Unilevera wzrosły kilkakrotnie bardziej niż średnia rynkowa, w dół Orange i Play (TOP 10)