Ważna zmiana na YouTubie. Nowy element w relacjach na żywo
YouTube aktywnie wprowadza nowe funkcje, udoskonalenia czy możliwości zarówno dla twórców treści, użytkowników jak i marek, które chcą się na nim reklamować. Kolejne testy nowej funkcji związane są relacjami na żywo.

Wydaje się, że live streaming dla YouTube’a jest bardzo ważnym elementem aktywności użytkowników. Wywołuje on wiele emocji, mocniej skupia uwagę oglądających, ale też napędza samych twórców do częstszego nadawania na żywo. To też batalia z Twitchem czy platformą Kick, w których to właśnie live stream jest głównym formatem treści.
Zobacz: Zebraliśmy dla Was nowości w social media z maja, żebyście nie musieli szukać
Siłę oraz popularność relacji na żywo na YouTubie mogliśmy obserwować przez ostatnie tygodnie w Polsce podczas wyborów prezydenckich. Rekordowe zasięgi zdobyły rozmowy Sławomira Mentzena z Karolem Nawrockim i Rafałem Trzaskowskim i mogły mieć finalnie wpływ na decyzje wielu wyborców.

Aby dodatkowo napędzić relacje na żywo YouTube zaczął testować przypięte tabele z najbardziej aktywnymi uczestnikami. Miejsce w tabeli nie zależy tylko od publikowanych komentarzy, ale również korzystania z opcji Super Chat czy przesłanych płatnych prezentów (giftów). Za wszystkie te czynności dostaje się odpowiednią liczbę punktów doświadczenia (XP), które decydują o pozycji na liście. Dla wielu oglądających możliwość bycia wyróżnionym w ten sposób jest dodatkowym bodźcem do działania. Dla osób nadających na żywo to też większy zarobek ze wspomnianych zakupionych giftów.

Wielu twórców treści na YouTube samemu tworzy tego typu rankingi w swoich relacjach na żywo. Ten mechanizm jest też obecny od dawna na platformach streamingowych przeznaczonych dla osób zajmujących się sexworkingiem. Pozostaje tylko zadać sobie pytanie czemu tak późno tabele liderów zaangażowania są tak późno wprowadzane przez YouTube’a.
Dołącz do dyskusji: Ważna zmiana na YouTubie. Nowy element w relacjach na żywo