84 proc. rodziców kupuje w niedziele w internecie, 62 proc. przeciw zakazowi handlu
Rodzice są bardzo aktywną grupą konsumentów jeśli chodzi o zakupy w internecie. 63 proc. z nich kupuje online w różne dni tygodnia, zależy kiedy mają czas i jakie pojawią się potrzeby. 84 proc. rodziców zdarza się kupować w sieci w niedziele, a 62 proc. z nich uważa, że zakaz handlu w niedziele nie powinien dotyczyć e-sklepów - wynika z badania Mobile Institute.
Zakupy online w niedziele zdarza się realizować 81 proc. e-konsumentów. Takie zakupy deklaruje 80 proc. kobiet i 81 proc. mężczyzn, 59 proc. osób w wieku 55+ i 85 proc. osób w wieku 25-34 lata. W przypadku rodziców wskaźnik takich zakupów jest nieco wyższy niż średnia i sięga 84 proc.
Niezależnie od badanego segmentu konsumentów, wskaźnik kupowania w niedziele w sieci nie spada poniżej 65 proc.
Kupujący w internecie w niedziele wskazują wiele atutów takich zakupów. Przede wszystkim uważają, że niedzielne e-zakupy ułatwiają im życie i pozwalają optymalizować zarówno czas, jak i same zakupy oraz podejmować mądre decyzje konsumenckie. Podobnie twierdzą osoby posiadające dzieci. Według 3/4 badanych kupujących online możliwość dokonania e-zakupów w niedzielę sprawia, że mamy więcej czasu dla bliskich. Zdanie to podzielają zarówno kobiety, jak i mężczyźni, a także 73 proc. przebadanych rodziców i 59 proc. osób w wieku 55+.
Polacy oceniają też robienie zakupów w sieci w niedziele jako naturalne, wygodne i praktyczne. Jako niewłaściwe ocenia takie zakupy 20 proc. internautów oraz 8 proc. e-kupujących i 5 proc. e-kupujących w niedziele.
Z badania wynika także, że zakupy online w niedziele nie przeszkadzają Polakom odpoczywać. E-kupujący w niedziele częściej niż statystycznie Polacy wskazują, że tego dnia najczęściej relaksują się oraz spędzają czas z bliskimi.

Możliwość dokonywania zakupów w niedziele popiera 62 proc. rodziców i 70 proc. osób, które wskazały, że rodzina jest dla nich najważniejszą wartością.
Badanie zostało zrealizowane przez Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej w dniach 16-22 marca 2017 r., metodą CAWI (Computer-Assisted Web Interview), przy pomocy responsywnych ankiet elektronicznych emitowanych na stronach www oraz w wysyłce mailowej. Zebrane zostały opinie 1260 Polaków, w tym 599 kupujących w internecie i 383 pracujących w sektorze e-handlu. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej i odpowiada strukturze polskich internautów w wieku 15 i więcej lat pod względem płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania. W analizie wzięte zostały pod uwagę tylko kompletne ankiety.

Newsletter













Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: 84 proc. rodziców kupuje w niedziele w internecie, 62 proc. przeciw zakazowi handlu
No chyba, że rząd uchwali takie prawo, żebym moją robotę w tygodniu wykonał w godzinach 8-16.