Zara oskarżona o rasizm, bo w reklamie eksponuje piegi chińskiej modelki
Hiszpańska odzieżowa marka Zara, która prowadzi w Chinach kampanię reklamową promującą sprzedawane w jej sklepach pomadki została oskarżona o rasizm i celowe odbieranie urody Chinkom.
W kampanii Zary promującej nową linię szminek wykorzystano sesję zdjęciową chińskiej modelki Li Jingwen. By podkreślić intensywność koloru pomadki, modelka ma bardzo minimalistyczny makijaż. Ten z kolei uwypukla znacznie jej piegowatą cerę.
I to właśnie wyeksponowanie piegów zbulwersowało Chińczyków, którzy oskarżyli Zarę o "zbrzydzenie Chin". Chodzi o to, że chińskie kobiety preferują i starają się jak najbardziej eksponować i podkreślać jasną, niemalże bladą karnację. A Zara zamiast pokazać modelkę w ten sposób, pokazała twarz z piegami.
Przedstawiciele hiszpańskiej firmy zapewnili, że nie mieli zamiaru nikogo obrażać, a ich celem było pokazanie twarzy modelki taką, jaka jest naturalnie.
Według dziennika "China Daily" działania Zary mogły być zaplanowane. Zdaniem redakcji w rzeczywistości pokazano "nadmierną wrażliwość i brak pewności siebie na tle kulturowym" mieszkańców Chin.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Zara oskarżona o rasizm, bo w reklamie eksponuje piegi chińskiej modelki