Banki obcięły telewizyjne budżety reklamowe a zwiększyły telekomy
Firmy z segmentu „Finanse” wydające najwięcej na reklamy telewizyjne zmniejszyły w ub.r. budżety w tym zakresie. Natomiast telekomy przeznaczyły na reklamy w telewizji więcej niż rok wcześniej.
Spośród reklamodawców z segmentu finansowego najwięcej na promocję w telewizji cennikowo wydała w 2010 roku polski oddział Avanssuru – AXA Ubezpieczenia. Jednak budżet firmy w tym zakresie był i tak o 2 proc. mniejszy niż rok wcześniej. PKO BP, lider sektora pod względem wydatków na reklamę telewizyjną w 2009 roku, obniżył je w ub.r. aż o 35 proc. Natomiast ING Bank Śląski przeznaczył na to 15 proc. mniej, a EFG Eurobank Ergasis – 23 proc. mniej niż rok wcześniej. W czołówce zestawienia tylko Bank Millennium zwiększył telewizyjny budżet reklamowy – w 2009 roku nie znalazł się wśród pięciu największych reklamodawców, a w 2010 roku zajął wśród nich trzecie miejsce.
| Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Finanse” | ||
| 2010 rok | 2009 rok | |
| AXA Ubezpieczenia - Avanssur | 66 920 810 zł | 68 145 204 zł |
| ING Bank Śląski | 55 334 834 zł | 64 997 555 zł |
| Bank Millennium | 53 606 692 zł | - |
| PKO BP | 48 562 149 zł | 74 195 832 zł |
| EFG Eurobank Ergasis | 37 944 215 zł | 49 242 492 zł |
Natomiast wśród operatorów telekomunikacyjnych wszyscy najwięksi reklamodawcy telewizyjni zwiększyli w ub.r. swoje budżety w tym zakresie. Najbardziej – o 51 proc. – wzrosły wydatki P4. Liderujący w sektorze Polkomtel przeznaczył na reklamy w telewizji 15 proc. więcej niż w 2009 roku, PTK Centertel – 5 proc. więcej, PTC – 16 proc. więcej, natomiast Telekomunikacja Polska – 24 proc. więcej.
| Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Telekomunikacja” | ||
| 2010 rok | 2009 rok | |
| Polkomtel | 517 515 213 zł | 451 047 676 zł |
| PTK Centertel | 386 244 897 zł | 366 570 943 zł |
| Polska Telefonia Cyfrowa | 337 426 568 zł | 290 523 188 zł |
| P4 | 231 708 414 zł | 153 141 075 zł |
| Telekomunikacja Polska | 129 023 834 zł | 104 345 997 zł |

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Banki obcięły telewizyjne budżety reklamowe a zwiększyły telekomy
Link do ankiety: ebadania.pl/01a9dbb5a699af78
Z góry dziękuję / Andrzej