Szef LinkedIn twierdzi, że w branży reklamowej spadają umiejętności kreatywne
Udział kreatywnych umiejętności w branży reklamowej zmniejszył się o 17 proc. w ciągu ostatnich pięciu lat - poinformował dyrektor generalny LinkedIn, Ryan Roslansky na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions.
Według danych z LinkedIn umiejętności kreatywne, takie jak projektowanie, strategia kreatywna, branding i kierunek artystyczny, stają się coraz mniej powszechne w branży reklamowej. Jednocześnie umiejętności techniczne, takie jak analiza danych, SQL (structured query language) i język programowania Python, zwiększają swój udział w branży reklamowej. Udział tych ostatnich wzrósł o 47 proc. w ciągu ostatnich pięciu lat.
Dane LinkedIn wykazały, że ten trend, polegający na wzroście umiejętności technologicznych i utracie umiejętności kreatywnych, został zaostrzony, gdy spojrzymy szczególnie na firmy, które regularnie uczestniczą w festiwalu Cannes Lion. W firmach tych udział umiejętności technologicznych wzrósł o 67 proc. w ciągu ostatnich pięciu lat, podczas gdy udział umiejętności kreatywnych zmniejszył się o 32 proc..
Ogólnie rzecz biorąc, dane LinkedIn sugerują, że talent opuszcza branżę reklamową. Reklama straciła o 5,5 proc. więcej osób niż zyskała w ciągu ostatnich pięciu lat. Dla porównania, dane wskazują, że branża technologiczna zyskała o 23 proc. więcej osób niż straciła w tym samym okresie.
Roslansky powiedział, że przemysł reklamowy zajmuje się "składaniem obietnic". - Widzę również branżę, która musi złożyć znacznie większą obietnicę następnemu pokoleniu talentów. Ta obietnica musi brzmieć: reklama to miejsce, w którym możesz mieć niesamowitą karierę; reklama to miejsce, w którym składasz obietnice tak wielkie – że zmieniają świat; reklama to miejsce, w którym tworzy się ogromną wartość ekonomiczną - powiedział.
Dyrektor generalny LinkedIn wskazał na branżę B2B jako miejsce, w którym będą "przyszli zwycięzcy" i motory wzrostu branży reklamowej.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Szef LinkedIn twierdzi, że w branży reklamowej spadają umiejętności kreatywne