Coca-Cola ujednolica opakowania wszystkich swoich napojów
Coca-Cola zmodyfikowała opakowania Coca-Coli i Diet Coke, aby dostosować je do odświeżonego projektu Coca-Cola Zero Sugar, będącego kontynuacją strategii „One Brand”, którą określa jako „integralną” ze swoim podejściem marketingowym

Coca-Cola zaktualizowała wygląd opakowań Coca-Coli i Diet Coke, dostosowując je do odświeżonych opakowań Coca-Cola Zero, które zaprezentowała w lutym.
To pierwsza globalna zmiana opakowań od czasu, gdy producent napojów wprowadził w 2016 roku strategię „One brand”, mającą zachęcić klientów do wypróbowania innych wariantów napoju. Firma twierdzi, że strategia „stała się integralną częścią jej podejścia do marketingu w ramach znaku towarowego Coca-Cola”.
Projekt obecnych opakowań został uproszczony i zawiera klasyczną czerwień marki we wszystkich odmianach, a logo każdego wariantu jest teraz uniesione do górnej części etykiety.
To przeprojektowanie opakowań będzie spójne na wszystkich rynkach światowych i będzie wdrażane przez cały 2021 rok.
- Ujednolicając i upraszczając system projektowania we wszystkich trzech wariantach, możemy rozszerzyć ikoniczność naszego logo i marki na nasze napoje bez cukru i zachęcić więcej konsumentów do wypróbowania Coca-Cola zero cukru lub dietetycznej coli - powiedział rzecznik firmy.
Przyspieszony wzrost
Marka twierdzi, że strategia przyczyniła się do „przyspieszonego wzrostu” sprzedaży Coca-Cola Zero Sugar od czasu jej wprowadzenia na rynek w Wielkiej Brytanii pięć lat temu.
- Ciągle wprowadzaliśmy innowacje, aby dalej rozwijać tę recepturę i cieszymy się, że możemy wprowadzić najnowszą recepturę na rynek. Wierzymy, że będzie popularny wśród istniejących fanów Coca-Cola Zero Sugar, a także wśród osób pijących Coca-Cola Original Taste, którzy szukają opcji bez cukru - dodał rzecznik.
Firma rozpoczyna kampanię wspierającą zmianę opakowań oraz podkreślającą nowy smak Coke Zero o nazwie „The Best Coke Ever?”. Kampania ma zachęcić do wypróbowania nowego wariantu smakowego bez cukru i wywołanie debaty. Działania reklamowe będą prowadzone w telewizji, online, na outdoorze i w mediach społecznościowych.
Marka twierdzi, że decyzja o zaprezentowaniu nowego wyglądu Coca-Cola Zero Sugar przed innymi wariantami była „czysto logistyczna”, ponieważ miała trafić najpierw na półki w Wielkiej Brytanii i chciała wyjaśnić tę zmianę.
Koncern po raz pierwszy przedstawił swoją strategię "One Brand" w 2015 roku, w której odrzucono kampanie poszczególnych marek po tym, jak uznano, że klienci byli zdezorientowani różnicami między poszczególnymi wariantami Coca-Coli.
Przychody netto Coca-Coli spadły o 11 proc. do 33 miliardów dolarów (23 miliardów funtów) w 2020 roku, w wyniku 7 proc. spadku sprzedaży, a dyrektor generalny James Quincey powiedział, że długoterminowy wzrost będzie „napędzany” przez jej podstawowe marki. Powiedział również, że inwestycje marketingowe powrócą do poziomu sprzed pandemii.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Coca-Cola ujednolica opakowania wszystkich swoich napojów