CSIRT KNF ostrzega przed fałszywymi reklamami w mediach społecznościowych. Oszuści podszywają się m.in. pod PGNiG i Baltic Pipe
Fałszywe reklamy zamieszczane w mediach społecznościowych prowadzą do niebezpiecznych stron, gdzie oszuści wymagają dokonania rejestracji; cyberprzestępcy wykorzystują wizerunki znanych instytucji - ostrzega w piątek Zespół CSIRT Komisji Nadzoru Finansowego.

Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego zamieścił swoje ostrzeżenie w piątek na Twitterze.
"Fałszywe reklamy zamieszczane w mediach społecznościowych prowadzą do niebezpiecznych stron, gdzie oszuści wymagają dokonania rejestracji. Dane pozyskane w ten sposób umożliwiają im nawiązanie kontaktu z ofiarami, a następnie kradzież środków finansowych. Bądźcie czujni!" - przekazali eksperci od cyberbezpieczeństwa.
Jak wskazali, cyberprzestępcy publikując fałszywe reklamy inwestycyjne w mediach społecznościowych wykorzystują wizerunki znanych instytucji.
"Tylko w kwietniu zgłosiliśmy 367 fałszywych reklam i 1409 niebezpiecznych domen związanych z tym oszustwem" - podano. Jak dodano wykorzystano w nich wizerunek m.in. PGNiG (26 proc.), Baltic Pipe (30 proc.), Tesli (11 proc.), banków (3 proc.), a także innych spółek Skarbu Państwa (4 proc.).
Cyberprzestępcy publikując fałszywe reklamy inwestycyjne w mediach społecznościowych wykorzystują wizerunki znanych instytucji. Tylko w kwietniu zgłosiliśmy 367 fałszywych reklam i 1409 niebezpiecznych domen związanych z tym oszustwem. Więcej danych w poniższej grafice. 1/2 pic.twitter.com/v97rmXI4Xh
— CSIRT KNF (@CSIRT_KNF) May 12, 2023
Zespół CSIRT KNF realizujący zadania Sektorowego Zespołu Cyberbezpieczeństwa, we współpracy z podmiotami krajowego systemu cyberbezpieczeństwa a w szczególności zespołami CSIRT poziomu krajowego. Sektorowy Zespół Cyberbezpieczeństwa został utworzony przez KNF.

 Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter



 
 



 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
 Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”  Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
 Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?  Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
 Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?  Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
 Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: CSIRT KNF ostrzega przed fałszywymi reklamami w mediach społecznościowych. Oszuści podszywają się m.in. pod PGNiG i Baltic Pipe