DDB Warszawa zwiększyła wpływy o 16 proc. 11,2 mln zł z dywidend od OMD i innych spółek zależnych
W ub.r. agencja reklamowa DDB Warszawa zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 15,6 proc. do 75,09 mln zł oraz 2 mln zł zysku operacyjnego (wobec 1,5 mln zł rok wcześniej). Jej zysk netto wyniósł 12,76 mln zł, do czego przyczyniło się 11,18 mln zł od spółek zależnych: Omnicom Media Group, BNA, Gutenberg Networks i Corporate Profiles Consulting.

DDB Warszawa w ub.r. kontynuowała obsługę większości swoich klientów, pozyskała też nowych. Jesienią wygrała przetarg na obsługi strategiczno-reklamową sklepów Intermarché, dla których przygotowała komunikację pod hasłem „Świeżo, tanio, z optymizmem”. Natomiast na początku br. przejęła obsługę reklamową T-Mobile Polska, dla telekomu opracowała format kreatywny „bez nonsensów”, w którego obecnej odsłonie promowana jest nowa oferta Magenta 1.
Według sprawozdania złożonego w KRS przychody krajowe DDB Warszawa zwiększyły się z 61,57 mln zł w 2017 roku do 73,02 mln zł w ub.r., natomiast te z zagranicy zmalały z 3,38 do 2,08 mln zł.
W sprawozdaniu zarząd agencji poinformował, że „kontynuował politykę mająca na celu zwiększenie roli działów interaktywnych, zachowując jednocześnie charakter i kompetencje kreatywne i strategiczne”. - Kontynuacja tej polityki miała na celu wyjście naprzeciw nowym oczekiwaniom klientów, powiększenie udziału w rynku oraz wzmocnienie pozycji negocjacyjnych - zaznaczono.
Wiosną br. agencja wróciła do nazwy DDB Warszawa po kilku latach funkcjonowania jako DDB&Tribal. - W czasach, kiedy wszystko jest cyfrowe, digital nie istnieje jako oderwana dziedzina i nie istnieją tradycyjne media - uzasadnił Szymon Gutkowski, dyrektor zarządzający i członek zarządu firmy.
78 pracowników, 18,4 proc. więcej na usługi obce
Koszty rodzajowe DDB Warszawa zwiększyły się minimalnie mniej od przychodów - o 15,2 proc. do 73,14 mln zł. Ich zdecydowaną większość stanowią wydatki na usługi obce, które poszły w górę z 52,37 do 62,02 mln zł, czyli o 18,4 proc.
Nakłady na wynagrodzenia wzrosły nieznacznie - z 8,57 do 8,64 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia emerytalne zmalały z 1,67 do 1,66 mln zł. W ub.r. w agencji było zatrudnionych średnio 78 osób, z czego 50 to kobiety.
Sześciu członków zarządu spółki z tytułu pełnienia tych funkcji zarobiło w ub.r. 1,28 mln zł, wobec 1,32 mln zł rok wcześniej. W marcu br. z zarządu został odwołany Kenneth Hart.

DDB Warszawa osiągnęła w ub.r. 8,76 mln zł zysku brutto ze sprzedaży, podczas gdy w 2017 roku było to 8,63 mln zł.
Odejmując koszty ogólnego zarządu (zmalały w skali roku z 7,16 do 6,81 mln zł) zysk sprzedażowy wzrósł z 1,47 do 1,95 mln zł, a zysk operacyjny - z 1,5 do 2 mln zł.
11,18 mln zł z dywidend
Do DDB Warszawa należą udziały w kilku innych firmach marketingowych: 70 proc. w Omnicom Media Group, jedynym właścicielu agencji mediowych OMD, Media Data Mind (dawniej PHD) i OmniConsole (dawniej Easymedia), 100 proc. w DDC, 85 proc. w Gutenberg Networks Warszawa, 48 proc. w BNA i 40 proc. w Corporate Profiles Consulting.
W ub.r. wszystkie były rentowne, a zdecydowanie największy zysk netto - 9,17 mln zł - osiągnęła Omnicom Media Group.

W konsekwencji DDB Warszawa zanotowała w ub.r. 11,8 mln zł przychodów z dywidend, wobec 10,23 mln zł rok wcześniej. Pozostałe wpływy finansowe i koszty finansowe spółki były niewielkie.
Zysk brutto agencji poszedł w górę w skali roku z 11,74 do 13,21 mln zł, a zysk netto - z 11,72 do 12,76 mln zł.
63 proc. udziałów DDB Warszawa ma DHE Regional Limited, po 15 proc. - Paweł Kastory i Szymon Gutkowski, a 7 proc. - Marcin Mroszczak. Zarząd agencji zaproponował udziałowcom, żeby cały zeszłoroczny zysk netto przeznaczyć na fundusz rezerwowy.


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: DDB Warszawa zwiększyła wpływy o 16 proc. 11,2 mln zł z dywidend od OMD i innych spółek zależnych