Facebook zapłaci wydawcom do 10 mln dolarów rocznie za programy newsowe na platformie Watch
Facebook chce przyciągnąć nowych wydawców na swoją platformę wideo o nazwie Watch. Serwis dysponuje budżetem pozwalającym zapłacić konkretnym mediom od 5 do 10 mln dolarów rocznie za nadawanie na Watch oryginalnych codziennych programów newsowych. Według wydawców proponowana kwota w najlepszym razie pokryje koszty produkcji treści.
Platforma Watch została uruchomiona przez Facebook w sierpniu ub.r. Znajdują się na niej oryginalne treści wideo przygotowane specjalnie dla Facebooka przez zewnętrznych wydawców i producentów. W ofercie Watch są materiały pochodzące m.in. od National Geographic, Hearsta, Tastemade oraz Business Insidera.
W lutym br. chcąc wzbogacić ofertę Watch Facebook rozpoczął rozmowy z prywatnymi twórcami wideo, by ci zamieszczali na platformie własne autorskie materiały.
Teraz Facebook chce zrobić kolejny krok w rozwoju Watch i przyciągnąć do tego projektu nowych wydawców, głównie tych dostarczających bieżące informacje.
Jak ustalił serwis Digiday Facebook zamierza płacić wydawcom newsów rocznie od 1 do 2 mln dol. za programy informacyjne nadawane raz w tygodniu oraz od 5 do 10 mln w ciągu roku za wiadomości emitowane na Watch codziennie.
Według nieoficjalnych informacji Campbell Brown, szef Facebooka ds. partnerstw w serwisie ma do dyspozycji budżet w wysokości 90 mln dol., który ma rozdzielić pomiędzy media które ewentualnie zgodzą się na warunki Facebooka. Jednak z rozmów przeprowadzonych przez Digiday wynika, że wydawcy nie palą się na razie do współpracy z Watch. Według nich proponowane przez Facebook kwoty w najlepszym wypadku pokryją koszty produkcji programów, którymi jest zainteresowany serwis.
W I kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Facebook zapłaci wydawcom do 10 mln dolarów rocznie za programy newsowe na platformie Watch