Biedronka rozdała już 240 tys. maskotek i książek w ramach akcji "Gang Fajniaków"
W ciągu pierwszych dziesięciu dni akcji lojalnościowej "Gang Fajniaków" w Biedronkach w całej Polsce wydano 140 tys. książek i 100 tys. maskotek - podała sieć.
Akcja "Gang Fajniaków" rozpoczęła się w Biedronce pod koniec sierpnia. Ten program lojalnościowy jest kolejną odsłoną prowadzonych przez siec akcji "Gang Świeżaków" i "Gang Słodziaków", w ramach których za zakupy klienci otrzymywali naklejki wymienne na maskotki.
W ramach „Gangu Fajniaków” w zamian za odpowiednią liczbę punktów zdobytych za zakupy w Biedronce będzie można otrzymywać maskotki Fajniaków, do wyboru jest dziesięć: Chmurka Celinka, Słońce Sonia, Kropla Ksenia, Drzewo Dobromir, Smog Stefek, Foka Frania, Jarzębina Julka, Piesek Piotruś, Dąb Dyzio i Ważka Wiola.
Maskotki wizerunkiem nawiązują do przyrody - hasło przewodnie akcji to „Bycie eko jest fajne!". Towarzysząca jej książka będzie dotyczyć ekologii i wpływu człowieka na zmiany klimatu oraz przyrodę.
"Gang Fajniaków" bije rekordy popularności
Wystarczyło jedynie 10 dni, żeby 140 tys. książek i 100 tys. maskotek "Gangu Fajniaków" trafiło w ręce ich fanów. Pierwsze maskotki zostały wydane już dwie minuty po północy pierwszego dnia akcji. Miało to miejsce w Stegnie w województwie pomorskim. Klient wybrał Ważkę Wiolę i Kroplę Ksenię.
Na podium sklepów Biedronka, w których Fajniaki wydano najszybciej w kraju, znalazły się też Zakopane i Warszawa. W Zakopanem klient stawił się przy kasie minutę po godzinie 1:00 w nocy w dniu rozpoczęcia akcji, by kupić Fokę Franię i Pieska Piotrusia. Z kolei w Warszawie Chmurka Celinka trafiła w ręce kupującego już o godzinie 3:25 w nocy tego samego dnia.
Fajniaki można otrzymać za darmo po zebraniu 60 naklejek. 40 uzbieranych naklejek oznacza, że maskotkę można kupić za 19,99 zł. Pluszaka można też nabyć w cenie 39,99 zł.
Książkę „Gang Fajniaków i miasto marzeń”, której autorem jest Marcin Przewoźniak, a ilustratorem Małgorzata Detner, odebrać można również za naklejki we wszystkich sklepach Biedronka w kraju. Wystarczy zebrać 15 naklejek. Można ją też kupić za 9,99 zł. Pierwszą książkę o przygodach Fajniaków zakupił klient w Bychawie w województwie lubelskim zaledwie 32 minuty po północy.
- Cieszymy się, że już od pierwszego dnia akcji nie tylko same Fajniaki podbiły serca klientów, ale udało się to także książce z ich przygodami, która trafiła do setek tysięcy dzieci w Polsce. Liczymy na to, że dzięki naszej akcji Fajniaki w przystępny sposób pokażą dzieciom, że ekologia jest ważna, odkrywanie przyrody uczy i jest piękne, a my wszyscy możemy pomagać we wzmacnianiu polskiej gospodarki - komentuje Dorota Wrotek-Gut, dyrektor ds. komunikacji marketingowej w sieci Biedronka.
Naklejki "Gangu Fajniaków" można zbierać można od 27 sierpnia do 18 listopada br., a maskotki odbierać do 2 grudnia 2020 r.
Biedronka z kolejną akcją lojalnościową
Biedronka od kilku już lat prowadzi jesienią akcję lojalnościową, w ramach której klienci jej sklepów mogą wymieniać zbierane podczas robienia zakupów naklejki na książkę lub maskotki. Wymagana jest do tego określona liczba naklejek, te z kolei przyznawane są za określoną sumę wydatków na zakupy.
Jesienią ub.r. sieć prowadziła akcję Gang Słodziaków. W jej ramach rozdała klientom ponad 7 mln maskotek.
Lidl odpowiada na „Gang Słodziaków” w Biedronce, oferując leśne maskotki Lidlaki. Biedronka: naśladownictwo to najwyższa forma komplementu
W 2016 i 2017 roku w sklepach Biedronka zrealizowano dwie odsłony promocji „Gang Świeżaków”, w której za naklejki za zakupy można było otrzymywać maskotki symbolizujące owoce i warzywa. Jeronimo Martins Polska podało, że w odsłonie akcji w 2017 roku klienci odebrali ponad 6 mln pluszaków, a rok wcześniej ok. - 4,6 mln.W 2016 roku akcja okazała się tak popularna, że w wielu sklepach zaczęło brakować Świażaków. W odpowiedzi jesienią 2018 roku Lidl Polska w ramach akcji „Lidlaczki z Ryneczku” wprowadził do sprzedaży maskotki warzyw i owoców.
W pierwszym kwartale br. sieć Biedronka osiągnęła wzrost sprzedaży o 7,8 proc. do 6,5 mld euro, a w drugim kwartale - o 3,4 proc. do 3 mld euro. Na koniec czerwca sieć Biedronka liczyła 3031 sklepów, o 29 więcej niż na koniec ub.r.
W ub.r. Jeronimo Martins Polska zanotowało wzrost przychodów o 8,9 proc. do 55,57 mld zł oraz 2,24 mld zł zysku netto. Na koniec ub.r. liczba pracowników firmy przekroczyła 68 tys.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Biedronka rozdała już 240 tys. maskotek i książek w ramach akcji "Gang Fajniaków"