Havas Media bez jednej trzeciej pracowników. Wpływy zmalały o 14 proc.
Polski oddział agencji Havas Media w ub.r. zanotował spadek przychodów o 14,3 proc. do 319,75 mln zł, a jego zysk netto zmalał z 3,93 do 3,54 mln zł. Liczba pracowników firmy zmalała o jedną trzecią.
Wszystkie przychody są realizowane przez Havas Media z usług marketingowych. Te krajowe zmalały w ub.r. z 352 do 293,78 mln zł, a te z zagranicy zwiększyły się z 21,1 do 25,96 mln zł.
W sprawozdaniu agencja zaznaczyła, że oprócz bieżącej obsługi klientów rozwijała narzędzia odpowiadające na wyzwania zmieniającego się rynku mediów, m.in. ogromne rozproszenie kanałów dotarcia i pogłębiający się multiscreening. Jednostka specjalizująca się w data driven marketingu w ramach działu data science sprzedaje w modelu subskrypcyjnym opracowane przez siebie modelowanie atrybucji, ponadto osiąga stałe przychody ze sprzedaży danych na platformie Converged.
Przychody Havas Media w ramach koncernu Vivendi wzrosły z 51,13 do 54,61 mln zł. Większość wynika z obsługi Canal+ Polska (w ub.r. było to 35,78 mln zł).
W Havas Media ubyło 42 pracowników
Agencja ograniczyła koszty operacyjne o 14,2 proc. do 318,58 mln zł, z czego te dotyczące usług obcych - z 348,5 do 300,73 mln zł. Natomiast wydatki na wynagrodzenia zmalały z 17,62 do 13,21 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 3,61 do 2,88 mln zł. Wynika to z dużego spadku liczby pracowników spółki - ze 119 do 77.
Natomiast pozostałe koszty operacyjne poszły w górę z 3,48 do 5,18 mln zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Na poziomie operacyjnym zysk Havas Media zmniejszył się z 7,74 do 5,27 mln zł, a na poziomie netto - z 3,93 do 3,53 mln zł. Agencja na koniec ub.r. miała na rachunkach 13,79 mln zł (rok wcześniej było to 8,81 mln zł). Zeszłoroczny zysk zasilił jej kapitał zapasowy.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Havas Media bez jednej trzeciej pracowników. Wpływy zmalały o 14 proc.