HSBC rozpoczął przegląd globalnego budżetu mediowego
Bank HSBC rozpoczął przetarg na globalną obsługę mediową jego budżetu marketingowego, szacowanego na 400 mln dolarów rocznie. Obsługi broni Mindshare.
Poprzednio HSBC organizował przetarg na planowanie i zakup mediów w 2012 roku. W jego wyniku dom mediowy Mindshare (WPP) utrzymał obsługę banku i pracuje dla niego nieprzerwanie od 2013 roku.
Firma obecnie nie podaje liczby i nazw agencji zaproszonych do przeglądu. Proces przetargowy koordynuje firma ID Comms. Od ub.r. nowym dyrektorem marketingu HSBC jest Leanne Cutts (poprzednio w Mondelez International).
Z szacunków wynika, że HSBC wydaje rocznie na reklamę ok. 400 mln dolarów. Sam bank nie ujawnia danych w tym zakresie.
HSBC blisko współpracuje z siecią reklamową WPP. Należąca do niej agencja JWT odpowiada za usługi kreatywne dla tego marketera. Przy niektórych działaniach bank współpracuje też z agencją Saatchi&Saatchi.
Przedstawiciele HSBC podali niedawno, że dzięki udanym kampaniom marketingowym wzrosła liczba udzielonych kredytów hipotecznych w Chinach i Hongkongu.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: HSBC rozpoczął przegląd globalnego budżetu mediowego