IKEA ruszy z kampanią „Dobry klimat zaczyna się w domu”. Firma podkreśla przywiązanie do ekologii
Odnawialne źródła energii, nowe zrównoważone rozwiązania dla klientów, 60 proc. asortymentu IKEA wytworzonego z materiałów odnawialnych – to główne tematy nowego globalnego raportu zrównoważonego rozwoju IKEA za rok finansowy 2018. Firma zapowiedziała także nową proekologiczną kampanię „Dobry klimat zaczyna się w domu”.
Raport zrównoważonego rozwoju IKEA pokazuje, jakie działania w tym obszarze udało się już firmie zrealizować. Po raz pierwszy obejmuje on cały łańcuch wartości, w tym produkcję, dostawy i sprzedaż.
IKEA podkreśla, że ważne są dla niej postępujące na świecie zmiany klimatyczne. Dlatego szwedzka firma zakłada ograniczanie śladu węglowego na szerszą skalę niż tylko w obrębie własnej działalności.
- Z początkiem kwietnia wystartujemy z kampanią pod hasłem „Dobry klimat zaczyna się w domu”. Będziemy zachęcać konsumentów do małych zmian w codziennym życiu, które mają duże znaczenie dla ochrony naszej planety - mówi Carolina Garcia Gomez, prezes IKEA Retail Polska.
IKEA stawia na energię odnawialną i recykling
Do 2030 roku IKEA chce, by wszystkie wykorzystywane przez nią materiały były odnawialne bądź pochodzące z recyklingu materiałowego.
- W 2018 r. osiągnęliśmy poziom 60 proc. asortymentu IKEA wyprodukowanego z materiałów odnawialnych, a 10 proc. zawierało materiały pochodzące z recyklingu. W tym samym roku 100 proc. bawełny i 85 proc. drewna wykorzystywanych przez IKEA pochodziło ze zrównoważonych źródeł, posiadających certyfikaty odpowiednio BCS i FSC - informuje firma w swoim raporcie nt. zrównoważonego rozwoju.
Jednym z globalnych celów IKEA jest zwiększenie produkcji energii ze źródeł odnawialnych.
- Konsekwentnie od lat stawiamy na energetykę odnawialną. W ubiegłym roku finansowym aż 99,5% energii wykorzystanej do działalności naszych fabryk w Polsce pochodziło ze źródeł odnawialnych. Dużą wagę przykładamy także do efektywności energetycznej. Chcemy budować świadomość i kompetencje wokół oszczędzania energii oraz dzielić się dobrymi praktykami wdrożonymi w IKEA Industry. Organizujemy w tym celu warsztaty, zarówno w naszych fabrykach, jak i dla naszych dostawców, którzy są częścią łańcucha dostaw IKEA – mówi Andreas Carlsson, Sustainability Manager, IKEA Industry.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: IKEA ruszy z kampanią „Dobry klimat zaczyna się w domu”. Firma podkreśla przywiązanie do ekologii