InPost wprowadza ekonomiczną dostawę dla użytkowników Shopee. Jest dłuższa, ale tańsza
Operator logistyczny InPost i obecna w Polsce od września ub.r. azjatycka platforma e-commerce Shopee nawiązały partnerstwo strategiczne. Współpraca oprócz dostaw zakupów będzie obejmować akcje marketingowe.
- W Shopee dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić naszym użytkownikom wygodne i bezproblemowe zakupy. Cieszę się, że możemy zacieśnić naszą współpracę z InPostem, który jest wiodącym na polskim rynku dostawcą usług logistycznych i naszym zaufanym partnerem od początku działalności w Polsce. Dzięki temu będziemy mogli sprostać rosnącym potrzebom naszych użytkowników. Oznacza to zapewnienie kupującym niezawodnych opcji przesyłki za darmo lub w przystępnych cenach, a także pomoc sprzedawcom w szybkiej i skutecznej wysyłce - deklaruje Ian Ho, szef Shopee Poland.
Na Shopee dostawy do Paczkomatów i kurierskie
InPost oferuje użytkownikom Shopee dostawy zarówno kurierskie, jak i do Paczkomatów. Wyłącznie na platformie dostępna jest tzw. dostawa ekonomiczna - w niższej cenie i z dłuższym czasem realizacji.
- Dostawy do naszych Paczkomatów są najczęściej wybieraną formą dostawy przez klientów e-commerce w Polsce. Cieszymy się, że do tego grona dołaczają klienci Shopee - komentuje Dagmara Brzezińska, wiceprezes InPost ds. sprzedaży.
Współpraca obejmuje też akcje marketingowe. Pierwszą jest kampania „7.7 Wakacyjna wyprzedaż”, w której nowi użytkownicy Shopee po wybraniu przy pierwszych zakupach dostawy przez InPost, mogą skorzystać z vouchera w wysokości 15 zł, a po potwierdzeniu otrzymania przesyłki dostaną też 500 Monet Shopee.
Shopee w zakresie dostaw zakupów współpracuje również z DPD i Pocztą Polską.
InPost i Modivo wprowadzają pierwszy w Polsce system zamkniętego obiegu opakowań wielokrotnego użytku
Platforma jest obecna w Polsce od września ub.r., przez pierwsze sześć miesięcy oferowała darmowe dostawy zakupów i nie pobierała prowizji od sprzedawców. Niedawno zapowiedziała, że od początku lipca będzie pobierać od sprzedawców dwa typy opłat: prowizję sprzedażową i dopłatę do wysyłek opartych na jej usłudze logistycznej.
W kwietniu Shopee mocno promowało się spotem opartym na dziecięcym przeboju „Baby Shark”. W kolejnych reklamach pojawiły się inne motywy muzyczne: „Macarena” i „Kaczuszki”.
Shopee po kilku miesiącach działalności w Polsce awansowało do ścisłej czołówki najpopularniejszych platform e-commerce. W maju br. zanotowało 10,39 mln polskich użytkowników, 34,74 proc. zasięgu oraz 27 minut i 35 sekund średniego czasu korzystania (według badania Mediapanel).
InPost obsługuje kolejne platformy e-commerce
Od wielu lat InPost jest partnerem logistycznym Allegro (jesienią 2020 roku umowę przedłużono o 7 lat), m.in. w ramach usługi Allegro Smart! Realizuje też dostawy zakupów z wielu innych platform e-commerce, m.in. Amazona (w Polsce pojawił się w pełni w marcu ub.r., a usługę Prime uruchomił w październiku) i Aliexpress.
Na początku br. podpisał umowę na pięć lat dotyczącą dostaw zakupów w ośmiu krajach z platformy odzieżowej Vinted oraz umowę, też na pięć lat, z platformą ogłoszeniową OLX w sprawie dostawy zakupów w ramach usługi Przesyłki OLX.
Zaczął też współpracę w Polsce z czeską platformą Packeta oferującą usługi logistyczne dla sklepów internetowych.
Wiosną InPost dwukrotnie podwyższył ceny dostaw dla swoich bezpośrednich klientów detalicznych i biznesowych. Założyciel i szef firmy Rafał Brzoska zapowiedział na listopad dwucyfrową podwyżkę kosztów dostaw zakupów z Allegro.
- Podwyżka nastąpi w listopadzie, zgodnie z formułą, która była wynegocjowana dwa lata temu. Przypomnę, że przez dwa lata, również jako element tego 7-letniego kontraktu, Allegro, mimo że cała reszta rynku miała wzrost cen, unikało tej podwyżki - stwierdził Brzoska.
W pierwszym kwartale br. InPost osiągnął wzrost przychodów o 94,4 proc. do 1,5 mld euro (a bez uwzględnienia kupna Mondial Relay o 19 proc.) i spadek zysku netto z 93,8 do 68,8 mln euro. W Polsce na koniec marca miał 17 357 Paczkomatów.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: InPost wprowadza ekonomiczną dostawę dla użytkowników Shopee. Jest dłuższa, ale tańsza